Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا اولین مناظره عمومی خود را برگزار کردند.

هرچند این گفتگوی پرتنش و سراسر بداخلاقی با همه بگم‌ بگم‌هایش چهره واقعی مدعیان دموکراسی را به نمایش گذاشت ولی به هر حال انتظار رعایت اصول ارزشی و اخلاقی را از آنها کسی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودشان هم ندارند. هرچه بود نکته مهم نقدهای متنوع رسانه‌های آمریکا به این مناظره بود و اطلاع‌رسانی شفاف قابل توجه است.

آنچه که در آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ می‌دهد به خودشان مربوط است و هدف این نوشته کوتاه نیز نیست.
در کشور ما مناظره انتخاباتی از سال 88 به شکل چالشی برگزار شد. حالا آمریکایی‌ها از ما یاد گرفته‌اند یا ما از آنها نمی‌دانم! هرچه هست خاطره تلخ آن مناظره که یک طرف با آمادگی قبلی تهاجم می‌کرد و طرف دیگر بیشتر حیرت‌زده به نظر می‌آمد نهایتا به نتیجه دلخواه رسید ولی نخستین بار بود که وجهه ارزشی و اخلاقی یک نظام ایدئولوژیک و ارزشی به شدت صدمه دید و حوادث تلخ‌تر پس از آن از صفحات تاریک تاریخ انقلاب رقم خورد، بویژه که در مکتب انقلابی امام خمینی(ره) رسیدن به هدف به هر قیمتی کاملا مردود است ولی اگر مثلا نزد دولتمردان آمریکا مقبول باشد از دولتی که دشمن می‌دانیم عجیب نیست.ولی فضای سنگین پس از انتخابات حتی مجال نقد و بررسی و کالبدشکافی آن و اطلاع‌رسانی را نیز از رسانه‌ها گرفت.
از آن مقطع به بعد همواره چراها و سؤالات بی‌پاسخ فراوانی مطرح بوده است که اگر پاسخ داده می‌شد و مورد بحث قرار می‌گرفت شاید به شرایط فعلی نمی‌رسیدیم و کج‌روی شدت نمی‌یافت.

برخی اوقات احساس می‌شود بسیاری از مسائل کنونی کشور براحتی قابل حل است و این همه درد و رنج لازم نیست ولی گویا اختلاف بر سر این است که حل مشکل بنام کدام فرد یا جریان سیاسی تمام شود و افتخارش نصیب کدام طرف گردد! و یا موکول کردن حل مشکلات به اتفاق خاصی در آینده مثلا نتیجه انتخابات آمریکا وحتی 1400 ایران.خدا کند اینگونه نباشد و گرنه حقی که از مردم ضایع می‌شود و فرصت نفس کشیدنی که دریغ می‌گردد آثار شوم و نابخشیدنیش گریبان همگان را می‌گیرد.
کرونا روزانه هزاران نفر را به چنگال خود می‌کشد، دلار به سرعت اوج می‌گیرد، سفره‌ها هر روز خالی‌تر می‌شوند و...آیا واقعا این نظام مدعی آقایی دنیا قادر نیست کاری بکند؟ اگر هست و عمدا نمی‌کند خیانت محض است و اگر نمی‌تواند که وااسفا!

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • ورامین از سیاسی کاری و جناح بازی خسته است/عقب ماندگی راجبران کنیم
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند