Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت الله بیرانوند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: لرستان یکی از استان های پیشرو در تولید گندم از حیث کمی و کیفی است که علاوه بر تامین نیاز خود، معادل ۲۵۰ هزار تن در سال، مازاد تولید استان را به سایر استانها نیز صادر می کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در استان های دارای رتبه اول تولید گندم بیش از ۸۰ درصد محصول از طریق مراکز موقت خریداری و سپس به مراکز دائم منتقل می شود و از طرفی بخش قابل توجهی از  کشاورزان دارای محصول کمتر از یک تن هستند حمل این میزان محصول به مسافت های طولانی مقرون به صرفه  و حذف مراکز موقت خرید امکانپذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: لرستان در حال حاضر ظرفیت مناسب سیلوی ذخیره سازی دارد اما به دلیل عدم توزیع جغرافیایی نامناسب به ناچار از مراکز موقت به میزان ضرورت استفاده می کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: بیشترین خرید از طریق مراکز دائم صورت گرفته به نحوی که از مقدار ۲۸۷ هزار تن گندم خریداری شده استان در سالجاری ۲۲۱ هزار تن از طریق سیلوها و کارخانجات آرد و ۶۶ تن از طریق مراکز موقت تعاون روستایی دریافت شده است.

بیرانوند با بیان اینکه نگهداری گندم مازاد بر نیاز استان غیر منطقی بوده و مغایر با سیاست‌های کشور است اظهار داشت:  محصول خریداری شده در مراکز خرید موقت و دائم بصورت طبیعی دارای ناخالصی و افت مفید و غیر مفید  و بر این اساس دولت ملزم به خرید گندم بر اساس دستورالعمل ابلاغی است.

وی گفت: بنابراین ناخالصی و آلودگی گندم خریداری شده قبل از تبدیل به آرد از طریق سیستم بوجاری کارخانجات آرد بصورت کامل حذف و گندم خالص پس از نم‌زنی، استانداردسازی رطوبت و استحصال بخشی از سبوس به آرد تبدیل می شود که در این میان دستگاه های ناظر شامل دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد بصورت مستمر براین روند نظارت دارند.

وی اضافه کرد: نان تولیدی استان بر اساس گزارش پژوهشکده غلات کشور دارای کیفیت مطلوب است و در حال حاضر کل آرد مورد استفاده در نانوایی‌های لواش و بخش عمده آرد سنگک، تافتون و بربری نیز از محل تولید استان تامین می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان افزود: دولت باوجود مسائل و مشکلات اقتصادی موجود در سال جاری بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت نمود به نحویکه کل مطالبات تا۲۹ شهریور ماه معادل ۷۲۳ میلیارد تومان واریز شده است.

بیرانوند گفت: همچنین نرخ خرید تضمینی گندم در سال‌جاری نسبت به سال قبل حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و فرایند تسویه مطالب کشاورزان نسبت به گذشته روند مطلوب تری داشته است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم آرد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم آرد لرستان وزارت جهاد کشاورزی گندم آرد لرستان اخبار کنکور خریداری شده مراکز موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند

حسن اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روز انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: سیلوهای خرید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین عوامل تشخیص و ذیحساب و ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام در سیلوها جهت نظارت بر روند خرید مستقر می‌باشند.

اسماعیلی عنوان کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

کد خبر 6090486

دیگر خبرها

  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان