Web Analytics Made Easy - Statcounter

"پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان با تکرار مجدد حضور تروریست‌های خارجی مورد حمایت آنکارا در کنار نظامیان آذربایجانی، خروج ترکیه از قفقاز جنوبی را شرط آتش‌بس در منطقه قره باغ کوهستانی دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با روزنامه کانادایی «گلاب اند میل»، خروج ترکیه از منطقه قفقاز جنوبی را شرط آتش‌بس در قره باغ کوهستانی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پاشینیان در این مصاحبه، گفت: «در حال حاضر تروریست‌هایی از منطقه خاورمیانه و تحت حمایت ترکیه، در کنار نیروهای آذربایجانی در حال جنگیدن در مقابل نظامیان ما هستند. آتش بس فقط در صورت خارج شدن ترکیه از منطقه قفقاز جنوبی امکان پذیر خواهد بود.»

نخست وزیر ارمنستان روز گذشته (جمعه) نیز در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو تأکید کرد که عضویت ترکیه در گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، باید به دلیل اقدامات جنگ افروزانه این کشور در منطقه درگیری قره باغ کوهستانی متوقف شود.

وی یادآور شده بود: «ما می دانیم که ترکیه هزاران نفر از تروریست‌هایی که در مناطق اشغالی خود در شمال سوریه آموزش دیده‌اند را به منطقه قره باغ منتقل کرده است. این تروریست‌ها علیه نیروهای نظامی ارامنه در حال جنگ هستند، در حالی‌که بسیاری از آنها حتی نمی دانند چرا ترکیه آنها را به آذربایجان فرستاده است.»

از آغاز تشدید درگیریی‌ها در منطقه قره باغ، ارمنستان بارها از مشارکت ترکیه در این مناقشه و کمک نظامی آن به آذربایجان خبر داده است. مقامات باکو این اتهامات را رد کرده و می‌گویند که آنکارا از این کشور فقط حمایت معنوی می‌کند.

به گفته "مولود چاووش‌اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه، جمهوری آذربایجان هنوز برای کمک به آنکارا مراجعه نکرده است، با این حال، به گفته وی، چیزی طبیعی تر از حمایت ترکیه از آذربایجان وجود ندارد، برای اینکه آنها یک ملت هستند.

پاشینیان: ترکیه هزاران مزدور و تروریست به قره‌باغ منتقل کرده استتأکید لاوروف و چاووش‌اوغلو بر غیرقابل قبول بودن جذب تروریست‌ها در مناقشه قره باغپاسخ کالین به سخنان بایدن درباره قره باغ و لزوم دور ماندن ترکیه از آن

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز ارمنستان ترکیه قفقاز ارمنستان ترکیه نخست وزیر ارمنستان قره باغ کوهستانی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»