Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری جدی‌تر از قبل شده است، زیرا برخی از آقایان صراحتا یا به صورت ضمنی نسبت به کاندیداتوری ابراز تمایل کرده و درباره برخی دیگر نیز خبر‌های قابل اطمینانی رسیده است. مثلا اینکه علی لاریجانی برای ورود به انتخابات از رهبری استجازه کرده است یا اینکه ابراهیم رئیسی عزم خود را برای کاندیداتوری جزم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین چند روز قبل بود که نقوی حسینی، از اجماع اصولگرایان روی سعید جلیلی در صورت انصراف رئیسی از کاندیداتوری خبر دارد.

البته برخی از فعالان سیاسی نیز این خبر را رد می‌کنند و معتقدند که مجموعه اصولگرایی هنوز به یک تصمیم قطعی و جمعی درباره کاندیدای خود نرسیده است. یکی از این افرد محسن کوهکن، فعال سیاسی اصولگرا است که با تاکید بر اینکه همه خبر‌های درباره کاندیدا‌های انتخابات آتی در حد گمانه‌زنی و احتمالات است، گفت: «من ترجیح میدهم که بر اساس احتمالات حرفی نزدم، اما تا جایی که اطلاع دارم مجموعه اصولگرایان هنوز سازوکاری را تعریف نکرده است که بر اساس آن به گزینه مشخصی رسیده و بگوید که مثلا اگر آقای رئیسی نیامد، گزینه بعدی جلیلی است و. به عبارتی هرچند که نام‌ها و افراد مطرح شده بسیار توانمند و موثر باشند، اما زمان بیان اسامی الان نیست».

وی در پاسخ به اینکه کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در انتخابات آتی چقدر محتمل است؟ گفت: «من با توجه به شناختی که ایشان در دستگاه قضایی دارند و برنامه‌ریزی‌هایی که برای ارتقای این قوه کرده‌اند استنباط می‌کنم که فعلا در میانه راه هستند و معمولا در چنین شرایطی افراد تصمیم نمی‌گیرند که کار شروع کرده را تمام کنند. البته یک احتمالی هم وجود دارد. به هرحال گاهی افراد خودشان تصمیم نگرفته‌اند وارد رقابت‌ها شوند، اما برخی دوستان، آشنایان و حتی منتقدان سابق مراجعه کرده، استدلال می‌کنند و نهایتا در تصمیم فرد اثرگذار می‌شوند. این را فقط درباره آقای رئیسی نمی‌گویم و یک بحث کلی است. به طور کلی امکان دارد که فرد به این نتیجه برسید که در جای دیگری بهتر می‌تواند خدمت کند. این دیگر به شرایط و زمان خاص خود برمی‌گردد».

بیشتر بخوانید: رایزنی انتخاباتی پایداری با رئیسی، جلیلی، نیکزاد و فتاح

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: «در مقطع فردی و با توجه به اطلاعاتی که دارم نظرم بیشتر به این سمت و سو است که ایشان در این انتخابات کاندیدا نشوند. مگر اینکه عده‌ای دعوت کنند و از ایشان بخواهند که وارد این عرصه شوند و ایشان هم به این نتیجه برسند که تکلیف‌شان حضور در انتخابات ریاست جمهوری است نه ادامه کار در قوه قضاییه. می‌دانم که آقای رئیسی تکلیف محور عمل می‌کند».

کوهکن همچنین در واکنش به اینکه برخی موضوع استجازه لاریجانی از رهبری برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری را مطرح می‌کنند، گفت: «من فکر می‌کنم این نحوه خبر دادن اصلا صحیح نیست، زیرا دشمنان آن طرف مرزی تحیلی غلط خواهند کرد و می‌گویند که مسیر انتخابات ریاست جمهوری استجازه از رهبری است. درحالی که این طور نیست و تاجایی که بنده مطلع هستم اگر هم در گذشته افرادی به رهبری مراجعه کرده و مشورتی گرفته‌اند، مقام معظم رهبری با یک بلند نظری و آینده‌نگری عمیق و دقیق برخورد کرده‌اند. من یاد ندارم که کسی را نهی کرده یا ترغیب کرده باشند که در انتخابات شرکت کنند.»

وی افزود: «رهبری هر وقت که نظر ارشادی داشتند، بیان کرده‌اند، اما در نهایت تصمیم‌گیری به عهده خود فرد بوده است لذا معتقدم که اکنون هم تاکید بر اینکه فردی از رهبری استجازه کرده است، صحیح نیست».

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری لاریجانی نیز گفت: «من دیروز در ملاقاتی حضوری از ایشان در این باره سوال کردم و تایید نکردند».

منبع: نامه نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری آیت الله سیستانی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی

پرسپولیس در حالی از جام حذفی کنار رفت که اشتباهات تاثیرگذار ۲ بازیکن تعویضی این تیم در دیدار شب گذشته برابر آلومینیوم اراک، مشهود بود. در واقع تعویض‌های اوسمار کاملا نتیجه برعکسی داشت و عامل حذف سرخ‌پوشان شد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام‌حذفی در حالی در ضربات پنالتی برابر آلومینیوم شکست خورد و حذف شد که قرمزها در جریان این بازی دو بار با اختلاف دو گل از حریف پیش افتادند، ولی میزبان هر دو بار کار را به تساوی کشاند و در نهایت پیروز شد.

نکته عجیب ماجرا آنجاست که پرسپولیس هر ۴ گل را از دقیقه ۸۴ به بعد دریافت کرد و نتوانست برتری خود را مقابل ایرالکو حفظ کند. جالب‌تر اینکه ۲ بازیکن سهم پررنگی در اشتباهات سرخ‌پوشان و حذف آنان داشتند.

در اواخر نیمه دوم در شرایطی که بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود قرمزها دنبال می‌شد علی نعمتی در دقیقه ۷۸ به جایی محمدخدابنده‌لو وارد بازی شد. دقیقه ۸۳ بازی نیز فرشاد فرجی جایگزین عبدالکریم حسن در سمت چپ خط دفاعی شد. عجیب‌تر آنکه یک دقیقه بعد از ورود نعمتی به بازی بازیکنان آلومینیوم اراک در شرایطی که این مدافع تعادل خود را از دست داد از فضای پشت او استفاده کردند و با ارسال توپ به محوطه جریمه و در ادامه با ضربه مهدی لیموچی به گل نخست رسیدند.

در وقت اضافی بازی در شرایطی که سرخ‌پوشان با گل‌های سینا اسدبیگی و عیسی آل‌کثیر با نتیجه ۴ بر ۲ از میزبان پیش بودند، در دقیقه ۱۱۲ بازی ایرالکو صاحب کرنر شد. شروین بزرگ در شرایطی موفق به زدن گل سوم شد که به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی روی سر نعمتی و فرشاد فرجی موفق به گلزنی شد تا باز هم اراکی‌ها در آستانه جبران نتیجه قرار بگیرند.

۷ دقیقه بعد در شرایطی که تنها چند ثانیه تا پایان بازی باقی ‌مانده بود و سرخ‌پوشان یک قدم تا صعود به دور بعدی فاصله داشتند، لیموچی در حالی در عمق خط دفاع پرسپولیس صاحب توپ شد که فرجی با پاس عمقی رضا جبیره جا ماند و در ادامه برای باز پس‌گیری توپ اقدامی نکرد تا مهاجم آلومینیوم با پاس تماشایی نقی‌زاده در داخل محوطه جریمه صاحب توپ شود و این بازیکن با یک ضربه بازی را ۴ بر ۴ به تساوی بکشاند و در ادامه پرسپولیس با شکست در ضربات پنالتی از جام حذفی کنار رود.

در واقع تعویض‌های اوسمار و کپی‌برداری او از روی دست یحیی گل‌محمدی موجب شد تا پرسپولیس بازی را برده را از دست داده و حذف شود. تعویض‌های که در زمان یحیی بارها در پرسپولیس انجام می‌شد و هر بار که سرخپوشان از حریف پیش بودند، او تعویض‌های تدافعی انجام می‌داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی رسید پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد(+عکس)

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • تعویض هایی که بلای جان پرسپولیس شد؛ کپی برداری اوسمار از روی دست یحیی