Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:17:36 GMT

استخراج موفق دی ان ای از فسیل حشرات

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۳۱۳۰

استخراج موفق دی ان ای از فسیل حشرات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلش گیر، استخراج دی ان ای حشراتی که در چند میلیون سال قبل زندگی می‌کردند به کشف رازهای فراوانی از حیات وحش و تحولات چند میلیون ساله دنیا کمک خواهد کرد.

پژوهشگران می‌گویند با استفاده از این شیوه می‌توان به بازطراحی و خلق دقیق حشرات ماقبل تاریخ پرداخت و دقت تحقیقات علمی در این زمینه را به شدت افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محققان هم اکنون در حال بررسی تعداد فسیل حشرات به دست آمده از صمغ درختان مختلف هستند تا امکان استخراج دی ان ای آنها و بازسازی حشرات یادشده را بررسی کنند. این فسیل‌ها طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به دست آمده‌اند.

شیوه مذکور جمع‌آوری داده‌های ژنتیکی بیشتری را نیز در مورد حشرات ماقبل تاریخ ممکن می‌کند و به دست آوردن تصویری کلی از شیوه زیست بسیاری از موجودات ماقبل تاریخ را نیز امکان پذیر می‌کند.

کد خبر 5038664

منبع: مهر

کلیدواژه: فسیل دی ان ای دایناسور حشرات آلمان ویروس کرونا تحقیقات علمی گوگل فناوری فضایی ایالات متحده امریکا واکسن کرونا شبکه اجتماعی تیک تاک ایستگاه فضایی بین المللی شرکت دانش بنیان گوشی هوشمند فناوری نسل 5 فیس بوک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خودروی برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس