Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:27:56 GMT

آغاز رأی‌گیری زودهنگام در انتخابات نیوزیلند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۳۲۶۰

آغاز رأی‌گیری زودهنگام در انتخابات نیوزیلند

رأی‌گیری پیش از موعد انتخابات نیوزیلند از روز جمعه آغاز شد و "جاسیندا آردرن"، نخست‌وزیر و رهبر حزب کارگر این کشور به دنبال موفقیتی که در مدیریت همه‌گیری کرونا و دیگر بحران‌ها کسب کرده، از دور دوم نخست‌وزیری خود مطمئن است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، رأی‌دهندگان می‌توانند با وجود حدود ۴۵۰ ایستگاه رأی‌گیری پیش از موعد که در سراسر نیوزیلند تأسیس شده، تا روز اصلی انتخابات که ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) است، نسبت به رأی‌دهی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون انتخابات نیوزیلند اعلام کرد رأی‌گیری پیش از موعد، به طور پیوسته از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. این نوع رأی‌گیری، ۴۷ درصد کل آرا در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داد و این آمار در این دوره می‌تواند به ۶۰ درصد هم برسد.

آردرن در یک پیغام فیسبوکی اعلام کرد که اول وقت شنبه رأی داده است.

وی اظهار کرد: رأی‌گیری آغاز شده است! ما خیلی خوب و زود وارد شدیم، شما هم باید همین کار را بکنید. صفی نبود، فضای زیادی وجود داشت و رأی‌گیری سریع و آسان انجام شد.

عکسی که در صفحه فیسبوک او منتشر شده، آردرن و همراهش "کلارک گیفورد" را نشان می‌دهد که وارد مکان رأی‌دهی می‌شوند.

نیوزیلندی‌ها درباره دو موضوع دیگر هم رأی می‌دهند- قانونی کردن ماری‌جوانای تفریحی و اُتانازی- موضوعاتی که در این کشور دارای نظرات متفاوتی هستند.

حزب کارگر آردرن، که در یک ائتلاف با سبزها و حزب ملی‌گرای اول نیوزیلند حکومت می‌کند، در مبارزاتی با محوریت همه‌گیری کووید ۱۹، با حزب ملی محافظه‌کار این کشور روبه‌رو خواهد شد.

ظهور آردرن به عنوان محبوب‌ترین نخست‌وزیر نیوزیلند، که از پاسخ او به همه‌گیری کووید ۱۹  و بدون آسیب باقی گذاشتن این کشور ناشی شده، چشم‌انداز او در انتخابات را افزایش داده است.

آردرن ۴۰ ساله به خاطر پاسخش به حمله سال گذشته یک برتری‌طلب سفیدپوست به دو مسجد و فوران مرگ‌بار آتش‌فشان، از حمایت نیوزیلندی‌ها برخوردار شده و مورد تحسین جهانی قرار گرفته است.

در صورتی که رتبه‌بندی بالای نخست‌وزیر در نظرسنجی‌ها در نتایج انتخابات منعکس شود، حزب کارگر بدون نیاز به ائتلاف، حکومت می‌کند. اما یک نظرسنجی اخیر بیانگر آن است که آردرن ممکن است برای تشکیل دولت به یک شریک ائتلاف نیاز داشته باشد، چرا که رقیبش "جودیت کالینز"، رهبر حزب ملی در حال به دست آوردن مجدد حمایت‌ است.

نتایج اولیه انتخابات ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیوزلند جاسیندا آردرن رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رفیعی  گفت:طبق تقویم انتخابات دور دوم دوزادهمین مجلس شورای اسلامی، تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز و تا ساعت  ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.


وی افزود: انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.


به گفته رئیس ستاد انتخابات استان دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حذف زودهنگام هدایی از گرند اسمش عربستان
  • حذف زودهنگام هدایی از گرنداسمش عربستان
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان زنجان
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر