Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:01:59 GMT

مصر خواستار خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۳۳۲۳

مصر خواستار خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای شد

به گزارش ایرنا، شبکه "نیل" مصر امروز (شنبه) به نقل از "سامح شکری" وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد: قاهره شدیدا خواستار ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است. 

وی افزود: ما باید اهداف از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای (در منطقه) را اجرا کنیم، بویژه اینکه شاهد توسعه تسلیحات هسته‌ای هستیم و کشورهایی هستند که هنوز به دنبال افزایش تسلیحات و زرادخانه هسته‌ای خود(در منطقه) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه "سلاح‌های هسته‌ای زندگی ما در کره زمین را تهدید می‌کنند"، ادامه داد: زمان محدودیت و توقف بی‌قید و شرط تسلیحات هسته‌ای فرا رسیده است. 

شکری افزود: جلوگیری از تولید سلاح‌های هسته‌ای نمی‌تواند به موارد دیگر وابسته باشد. 

وی همچنین با اشاره به اینکه مصر به دنبال آن است که بیانیه‌ای را برای پایبندی خاورمیانه به عنوان منطقه عاری از سلاح هسته‌ای تصویب کند، گفت: ما منتظر حمایت جامعه بین المللی برای این اقدامات مهم و تعیین کننده هستیم. 

پیش از این نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به حمایت کامل ایران از ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای، رژیم صهیونیستی را مهم‌ترین مانع تحقق این هدف دانست و از جامعه بین‌المللی خواست فشار مداومی را بر این رژیم جهت پیوستن به معاهده عدم اشاعه تحمیل کند. 

کاظم غریب آبادی سال گذشته در شصت و سومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در موضوع قابلیت‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل و منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای گفت: ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای، خواسته طولانی مدت بسیاری از کشورهای منطقه بوده و از سال ۱۹۸۰ تاکنون قطعنامه‌های زیادی در این خصوص و بدون رای گیری تصویب شده است.  

برچسب‌ها قاره آفریقا مصر خاورمیانه رژیم صهیونیستی منع آزمایش های هسته ای کاظم غریب آبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا مصر خاورمیانه رژیم صهیونیستی منع آزمایش های هسته ای کاظم غریب آبادی قاره آفریقا مصر خاورمیانه رژیم صهیونیستی منع آزمایش های هسته ای کاظم غریب آبادی اخبار کنکور خاورمیانه عاری از سلاح عاری از سلاح هسته ای سلاح های هسته ای بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه در صفحه‌ای اکس‌ نوشته است که وی با نیسفور مغندی، رئیس هیأت فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و هما ذکریا نادر، مدیر تعامل و مشارکت استراتژیک این نهاد دیدار داشته است.

وی افزود: «ما در مورد کمک‌های بشردوستانه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف در افغانستان، به ویژه، کمک به بیوه‌ها، یتیمان و کودکان مبتلا به مشکلات قلبی گفتگو کردیم.»

وی گفت در این دیدار تأکید کردیم که نیاز روزافزونی به کمک‌های بشردوستانه و پروژه‌های توسعه اساسی وجود دارد.

این درحالیست که امروز سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد