Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@12:44:39 GMT

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در نوار شمالی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۳۳۵۵

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در نوار شمالی

ایران اکونومیست-نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب کشور، به تقویت بارشها در سواحل دریای خزر، کمک کرده و منجر به کاهش نسبی دما ۵ تا ۱۰ درجه دما می شود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز بارش پراکنده در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های البرز و سواحل خزر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکشنبه با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب کشور تا ضمن تقویت بارش در سواحل دریای خزر از شمال غرب دامنه بارش به غرب ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور نیز کشیده خواهد شد.

دوشنبه بارش در شمال غرب دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت، سه شنبه برای شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

سامانه بارشی به تدریج روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از شمال شرقی کشور خارج خواهد شد، از روز یکشنبه تا اواخر هفته کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور ۵ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سواحل دریای خزر شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس تصاویر رادار و ماهواره  از صبح امروز شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان به ویژه مناطق جنوبی و شمالی هستیم.

محمد سبزه زاری افزود: براساس نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های هواشناسی، سامانه طی امروز و فردا در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که سامانه از نوع سامانه‌های هَمرَفتی است، بارش‌ها اغلب به صورت نقطه‌ای و پراکنده است و احتمال شدت گرفتن و گسترده شدنِ بارش‌های نقطه‌ای و ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه شنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد، اظهار کرد: یکشنبه جو آرام و پایداری در سطح استان خواهیم داشت؛ و طی دوشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد.

سبزه زاری گفت: شمال خلیج فارس نیز تا اوایل هفته آینده مواج و متلاطم و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.
در شبانه روز گذشته گتوند با ۳۰.۳ و دهدز با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۸.۱ و کمینه دمای ۲۱.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.  

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟