Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:13:45 GMT

کیمیای دفاع مقدس در قاب سه شنبه های تکریم

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۳۳۸۷

کیمیای دفاع مقدس در قاب سه شنبه های تکریم

کیمیای دفاع مقدس در قاب سه شنبه های تکریم فرصت تکریم و تجلیل از ایثارگرانی است که مخلصانه در راه خدا و انقلاب از تمام خواسته ها و تعلق های خود گذشتند.

خبرگزاری شبستان – البرز: مسجد به عنوان محور و شاخص جامعه اسلامی همواره نقطه معینی برای شکل گیری حقیقت وجودی انسان است. ایمان و معرفتی که از نهاد مسجد در دل انسان تابیده می شود یگانه حقیقتی است که نمی توان آن را از نظر دور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای باور به این مطلب کافی است نیم نگاهی به سال های دفاع مقدس و ارتباط آن با مسجد داشت.

 

طرح ملی سه شنبه های تکریم که با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در چهاردهمین نشست خود در منزل شهید شعبان نصیری در کرج برگزار شد بار دیگر بسترهای توجه به دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد. کیمیای دفاع مقدس در قاب سه شنبه های تکریم فرصت تکریم و تجلیل از ایثارگرانی است که مخلصانه در راه خدا و انقلاب از تمام خواسته ها و تعلق های خود گذشتند.

 

در این میان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز نیز ویژه برنامه های متنوعی را با این عنوان با محوریت مسجد و همراهی امام مسجد به اجرا گذاشتند که از جمله آن ها می توان به ویژه برنامه کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) واقع در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک جهان نما اشاره داشت.

 

« حسین روان » در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: ظرفیت جدیدی در قالب طرح سه شنبه های تکریم برای محله ها ایجاد شده است که طی آن با شناسایی خانواده معظم شهداء و ایثارگران و تکریم آنان نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع) شهرک جهان نما افزود: نسل جوان امروزه با هجمه های متعددی روبه رو است. فن آوری های اطلاعاتی و فضای مجازی همواره فضایی از تهدید را فراهم کرده است که ایجاب می کند متولیان فرهنگی بیش از پیش توجه لازم را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در شرائط کنونی کرونا که سبک زندگی مردم آرام آرام تغییر کرد باز هم ویژه برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد معطل نماند و همچنان به قوت خود در جهت پویایی مسجد به اشکال دیگر ادامه یافت.

 

وی افزود: اصلاح ساختار فرهنگی در قالب رویدادها و اتفاق هایی که پیش بینی نمی شود مانند بیماری ویروسی کرونا می تواند زمینه پیشبرد مسائل فرهنگی و دغدغه های موجود متولیان فرهنگی باشد.

 

حجت الاسلام‌ روان با اشاره به نام گذاری سال به عنوان جهش تولید بیان کرد: شرائط اقتصادی دستخوش بیماری کرونا شد ولی با توجه به فرمان رهبری در بحث محرومیت زدایی رزمایش مواسات و همدلی مورد توجه قرا گرفت.

 

به گفته امام مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک جهان نما عنوان کرد: محله محوری طرح های مرتبط با کانون فرهنگی هنری مسجد امکان ارتباط مستمر و هدفمند با اهالی را فراهم می کند و به نوبه خود بستر پویایی و حرکت است.

 

حجت الاسلام کاظم شکری نیز در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم به واقع از جمله برنامه هایی است که با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب یک نگاه راهبردی طرح ریزی شده است. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: طی هفته ای که گذشت در منزل شهید شعبان نصیری میزبان مادر این شهید والامقام بودیم که در عین حال فرصتی برای توجه دوباره به مقام شامخ شهداء دوران دفاع مقدس و البته شهداء مدافع حرم بود.

 

وی بیان کرد: بیان خاطرات شهداء و یادآوری فداکاری ها و رشادت های آنان همواره از نکاتی است که با توجه به آن می توان نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه داشت به ویژه آنکه این شهر را شهر امیران و لشکریان ۱۰ سیدالشهداء می نامند. 

 

بازخوردهای فرهنگی طرح سه شنبه های تکریم از دیگر مطالبی بود که مدیر ستاد فهما استان البرز به آن اشاره کرد و گفت: ظرفیت های فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری مسجد در قالب این طرح رشد پیدا می کند و می تواند زمینه پویایی محله با محوریت مسجد تلقی شود.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سه شنبه های تکریم گراميداشت هفته دفاع مقدس دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری امیرالمومنین ع دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها