Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:28:26 GMT

مدارس افغانستان به صورت کامل بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۳۵۲۳

مدارس افغانستان به صورت کامل بازگشایی شد

به گزارش ایرنا، «نوریه نزهت» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افغانستان امروز شنبه به خبرنگاران گفت که بازگشایی مدارس تحت تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام شد.

وی از دانش آموزان خواست که در کلاس‌های درس از ماسک استفاده کنند و اگر توانایی تهیه ماسک از داروخانه‌ها را ندارند، ماسک خانگی بسازند و دانش آموزان باید از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش‌ حضوری کلاس‌های یازدهم و دوازدهم مدارس دولتی افغانستان در اول شهریور ماه آغاز شده بود اما از کلاس دهم تا کلاس اول همچنان تا روشن شدن این که بازگشایی مدارس خصوصی و کلاس های یازدهم و دوازدهم مدارس باعث گسترش دوباره کرونا خواهد شد و یا خیر، تعطیل بود.

نوریه نزهت گفت که یک ماه فعالیت مدارس خصوصی و کلاس‌های یازدهم و دوازدهم مدارس دولتی نشان می‌دهد که ویروس کرونا افزایش نیافته و به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش امروز بازگشایی مدارس دولتی در سراسر کشور را اعلام کرد.

دانشگاه‌های افغانستان نیز در ۱۵ شهریور ماه بازگشایی شده بود.

هرچند در حال حاضر میزان ابتلاء به بیماری کرونا در افغانستان کاهش یافته، اما وزارت بهداشت این کشور از مردم خواسته است که نکات بهداشتی را رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی، نسبت به آغاز موج دوم کرونا هشدار داده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا افغانستان کابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا افغانستان کابل ویروس کرونا افغانستان کابل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید