Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:15:50 GMT

۲۳ مددجوی خرمشهری از معافیت سربازی بهره‌مند شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۳۵۵۸

۲۳ مددجوی خرمشهری از معافیت سربازی بهره‌مند شدند

لیلا هفت‌جوش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با همکاری سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی و با توجه به دارا بودن شرایط لازم و استفاده از امتیاز قانونی در راستای بهره‌مندی از «معافیت از خدمت سربازی برای مددجویان سازمان بهزیستی» از سال گذشته تاکنون، ۲۳ نفر از مددجویان تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر با رعایت همه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در کمیسیون معافیت سربازی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معافیت این افراد تأیید شده است، افزود: این نوع معافیت شامل افراد مشمولی می‌شود که وضعیت خانوادگی آنها در یکی از این حالات باشد؛ پدر یا مادر فرد مشمول، یکی از آنها به دلیل داشتن معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشند، حداقل دو نفر از اعضای خانواده (خواهر و برادر) به واسطه معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشند.، همسر فرد مشمول به واسطه معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد، مادر فرد مشمول همسر نداشته و تحت پوشش بهزیستی باشد، فرزند فرد مشمول به دلیل معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد، یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار با گذشت بیش از یک سال از تحت حمایت قرار گرفتن در بهزیستی و فاقد غیبت باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر در پایان گفت: این اقدام به منظور حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های تحت حمایت سازمان بهزیستی ازجمله برنامه‌های مهم حمایتی در حفظ سلامت جسمی، روانی و اجتماعی این خانواده‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، معافیت بهزیستی یکی از انواع معافیت‌های سربازی است. بسیاری از مشمولان خدمت سربازی خودشان و یا از اعضای خانواده خود به عنوان مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. معافیت ماده ۶ بهزیستی با توافق بین سازمان بهزیستی و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور حمایت از خانواده افراد تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5038599

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر بهزیستی خوزستان معافیت سربازی معلولان ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز هفته دفاع مقدس آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه اربعین 99 شهرکرد معلولیت تحت پوشش بهزیستی سازمان بهزیستی فرد مشمول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سیدمحمدعلی حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نشده‌اند، در طول سال شناسایی و سامان‌دهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد استان بیان کرد: همچنین طی سال ۱۴۰۲، تعداد هزار و ۷۰ دانش‌آموز سطح استان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی و غیره حضور پیدا کردند.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، مسابقات و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام می‌دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 748425

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار