Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری جشنواره «یاریگران زندگی» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با شعار «یاریگر هم باشیم» خبر داد.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد»‌ با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «یاریگران زندگی» در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طرح یاریگران در راستای اولویت پیشگیری نسبت به مقابله و درمان  و به‌منظور تحقق راهبرد نوین بهره‌گیری از هم‌افزایی نیروی عظیم مردمی و با شعار اجتماعی شدن فرآیند کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی در جهت مقابله با اعتیاد به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان یکی از اثربخش‌ترین راه‌های تعمیق و نهادینه‌سازی این امر را استفاده از ابزار رسانه دانست و افزود: پیام می‌تواند در قالب هنر منجر به جذب مخاطب و تاثیرگذاری بیشتر شود.

 

وی آشنایی هنرمندان و تولیدکنندگان عرصه فرهنگ و هنر با گفتمان یاریگران زندگی، ایجاد موج اجتماعی در حوزه مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر، ارتقا سطح داشن و فرهنگ عمومی جامعه نسبت به مسئله اعتیاد، بسترسازی همگانی جهت مشارکت مردم در طرح یاریگران زندگی و ایفای نقش هنرمندان در آموزش و فرهنگ‌سازی به‌عنوان عنصر اصلی پیشگیری با محوریت مسجد را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

 

رضوانی‌نژاد محورهای این جشنواره را در چهار بخش فرهنگی و پیشگیری، توسعه مشارکت‌های مردمی، درمان و کاهش آسیب و مقابله با عرضه اعلام کرد و بیان داشت: مهارت خودآگاهی، مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله، تصمیم‌گیری، مقابله با هیجانات منفی، روش‌های کنترل استرس، مهارت تفکر نقادانه و خلاق از جمله محورهای بخش فرهنگی و پیگیری است.

 

وی بخش توسعه مشارکت‌های مردمی را مشتمل بر تشویق به توسعه مشارکت‌های مردمی در پیشگیری و درمان اعتیاد، بیان راه‌های افزایش توانمندی سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و درمان و استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها در تقویت روحیه و حمایت از معتادان در حال بهبود دانست و اظهارکرد: این جشنواره در هشت بخش فیلم کوتاه، فیلم مستند، پویایی‌نمایی، شعارهای پیشگیری، نماهنگ، عکس، پوستر و تیزر برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با شعار «یاریگر هم باشیم» اجرا می‌شود یادآور شد: ایجاد حساسیت در عموم جامعه و مسئولیت‌پذیری و هویت‌بخشی به‌ویژه در حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان نسبت به این موضوع از اهداف اجرای طرح در کانون‌های مساجد استان است.

 

وی آخرین مهلت ارسال آثار بچه‌های مسجدی به این جشنواره را ۳۰ آذر اعلام کرد و بیان داشت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، جنب مجتمع هویزه، پلاک ۲۰، ستاد مبارزه با مواد مخدر از ۱ آبان تا لغایت ۳۰ دی ماه مورد داوری قرار می‌گیرد.

 

رضوانی‌نژاد اعلام کرد: اختتامیه این جشنواره به همراه تجلیل از برگزیدگان هفته آخر بهمن به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، ۹۳۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی گیلان فعالیت می‌کنند که برگزار کنننده فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد و مشارکت جوانان مسجدی هستند.

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با مواد مخدر جشنواره یاریگران زندگی کانون های مساجد گیلان کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان توسعه مشارکت های مردمی یاریگران زندگی رضوانی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین