Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مهدی زارع در آیین رونمایی از آخرین دستاوردهای شرکت مکین دریای قشم در صنعت تولید اسکله‌های فلزی شناور اظهار داشت: در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهش تولید و اقتصاد مقاومتی هشت پانتون اسکله فلزی با توان تماما ایرانی با ۹۰ درصد پیشرفت در آخرین مراحل تولید قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طراحی، تولید و نصب این اسکله‌ها به ارزش ریالی ۹۷ میلیارد ریال توسط متخصصان ایرانی انجام و این مهم مانع از خروج ۳۰۰ هزار دلار ارز به نرخ زمان عقد قرارداد در سال ۹۸ از کشور شده است.

 

مدیرعامل مکین دریا قشم میزان اشتغال مستقیم طرح را ۷۰ نفر عنوان و تصریح کرد: هشت پانتون تولیدی جزیره قشم انتهای آبانماه امسال در چهار نقطه رود کارون در خرمشهر نصب می‌شود.

زارع ادامه داد: کلیه مواد اولیه پروژه از تولیدات داخلی تامین شده و پس از نصب علاوه بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق بخشی به این صنعت در خرمشهر، برای ۱۰۰ نفر نیروی کار مستقیما شغل ایجاد می‌کند.

 

وی تولید اسکله‌های آلومینیومی را از دیگر تخصص‌های ملی فعالسازی شده در مکین دریا برشمرد و اضافه کرد: دستاوردهای این تخصص در نوار ساحلی جنوب و شمال کشور نظیر اسکله‌های صیادی ریگو قشم، چاه پهن بوشهر و گرزه هرمزگان که با روش مهاربندی منحصر به فرد در خاورمیانه به وسیله بازو نصب شده قابل مشاهده است.

این تولید کننده گفت: همچنین اسکله‌های اولی شمالی بوشهر و ابوخضیر شادگان خوزستان که توسط تجهیزات شمع کوبی اختصاصی مکین دریا به وسیله شمع مهار شده تجلی بخش گوشه‌ای دیگر از توان ملی متخخصان جوان ایرانی به شمار می‌رود.

زارع خاطرنشان کرد: احداث ۲ مارینای خصوصی کیش و انزلی از دیگر پروژه‌هایی است که غرور و تخصص ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشد.

 

مهدی زارعی مسوول بازرسی و کنترل کیفیت مکین دریا قشم نیز اظهار داشت: این هشت پانتون اسکله فلزی در ابعاد ۱۵ متر طول، ۴ متر عرض و پهلوی آزاد ۷۰ سانتی‌متر اجرا شده است.

وی افزود: رنگ آمیزی داخلی اسکله‌ها در ۲ لایه به زخامت ۳۰۰ میکرون و در قسمت بیرونی سه لایه به زخامت ۵۷۰ میکرون می‌باشد.

مسوول بازرسی و کنترل کیفیت مکین دریا قشم تصریح کرد: مواد مصرفی پروژه نیز از جنس فولاد گریدA  بوده که در برابر خوردگی آب دریا مقام است.

 

مکین دریا قشم توان ملی را به نمایش گذاشته است

حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز اظهار داشت: مکین دریای قشم با ساخت اسکله‌های صیادی، تفریحی و باری توانسته نقش موثری در تامین نیازهای کشور ایفا کند.

وی افزود: طرح‌های اجرا شده توسط این شرکت در مناطق آزاد کیش، انزلی، اروند و قشم از جمله پروژه‌هایی است که توان و تخصص ملی در این صنعت را به نمایش گذاشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: طرح‌ توسعه مکین دریای قشم به لحاظ تکنولوژی و توان فنی برای گسترش بازاریابی منطقه‌ای و داخلی در حال بررسی می‌باشد.

 

 انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: بخش خصوصی قشم تولید جهش مکین دریا قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • گام عملی برای جهش تولید
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است