Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد، آمریکا شرط گذاشته است که در صورت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نام سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «النیل الأرزق» خاطرنشان کرد: وعده‌هایی را از سوی دونالد بوث، فرستاده آمریکا به خارطوم در خصوص حذف نام سودان در نزدیک ترین زمان ممکن دریافت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ما در مسیر برقراری روابط با دولت اسرائیل قدم برمی‌داریم. از هیچکس نمی‌ترسیم. ما به اسرائیل نیاز داریم.

حمیدتی همچنین مدعی شد: اگر عمر البشیر، رئیس جمهور برکنار شده سودان تغییر نمی‌کرد خود وی برای عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش می‌کرد و او به من اطلاع داده بود که سودان با اسرائیل صلح خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مسأله فلسطین مهم است و در خصوص این مسأله عواطف و احساساتی وجود دارد اما حد و مرزی بین سودان و دولت اسرائیل وجود ندارد و منفعت سودان مهمتر است و ما از محاصره خسته شده‌ایم.

حمیدتی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: روز جمعه در جوبا، پایتخت سودان جنوبی با فرستاده آمریکا به خارطوم دیدار و با وی در خصوص توافق صلحی که امروز (شنبه) امضا خواهد شد، رایزنی کردم.

وی همچنین گفت: بین ما گفت‌وگوی خوبی در خصوص اقدامات لازم برای اجرای این توافق و نقشی که جامعه جهانی باید در این زمینه ایفا کند، صورت گرفت و ما بر لزوم اینکه جامعه جهانی باید نقش خود را در حمایت از روند صلح سودان ایفا کند، تاکید کردیم.

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان اظهار داشت: نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف می‌شود، وعده‌هایی از سوی بوث در این خصوص دریافت کرده‌ایم.

شورای حاکمیتی سودان به نقل از بوث اعلام کرد: به خاطر ترغیب طرف‌های دیگر برای امضای توافق صلح و دستیابی به صلح فراگیر و کامل به همکاری با سودان ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: سودان همچنان در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دارد و ما با جدیت برای حل و فصل این پرونده تلاش خواهیم کرد.

رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی پیشتر اعلام کرده بودند که خارطوم توافق کرده است در صورت حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم و دریافت کمک از سوی واشنگتن با تل‌آویو سازش کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمیدتی اسراييل لیست کشورهای حامی تروریسم شورای حاکمیتی سودان نام سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

به گزارش صدای ایران از ایسنا،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفتگو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه در جمع خبرنگاران افزود: اساتید چشم و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • دُم خروس بیرون زد!
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند