Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قزوین گفت: بخش شخصی صدور سند مالکیت برون‌سپاری شده و طی چند روز آینده ابلاغ می‌شود که بر این اساس نقشه‌برداران معرفی خواهند شد؛ افرادی که نقشه موقعیت جغرافیایی ندارند می‌توانند بعد از نقشه‌برداری برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند در این صورت بستر صدور اسناد تک‌برگی فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفدر کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تکلیف «قانون جامع حدنگار»، دستگاه‌های متولی زمین مکلف هستند نقشه املاک خود را ترسیم کنند تا با ذخیره آن در بانک کاداستر بتوانند برای صدور اسناد مالکیت خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: بخش شخصی صدور سند مالکیت برون‌سپاری شده و طی چند روز آینده ابلاغ می‌شود که بر این اساس نقشه‌برداران معرفی خواهند شد؛ افرادی که نقشه موقعیت جغرافیایی ندارند می‌توانند بعد از نقشه‌برداری برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند در این صورت بستر صدور اسناد تک‌برگی فراهم می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین بیان کرد: در املاکی که افراد اراضی مشاع با اوقاف دارند بایستی اشخاص نسبت به میزان سهمی که متعلق به اوقاف است یک سند اجاره رسمی بنویسند و اوقاف با استناد به آن سند رسمی اجاره، به میزان مالکیت موقوفه در عرصه، سهم اجاره خود را تنظیم کند.

وی تشریح کرد: همچنین برای نسبت باقیمانده برای شخص، سند مالکیت اعیان ۶ دانگ و برای میزان باقی‌مانده از عرصه سند عرصه صادر می‌شود. اما مشکلاتی در این حوزه وجود دارد اولاً موقوفات اکثراً مستندسازی نشده‌اند و علاوه بر آن تنظیم «سند اجاره» لازمه تصرفاتی است که اشخاص دارند و می‌خواهند به سند برسند.

کشاورز عنوان کرد: در هرجایی که موضوع تهیه نقشه مطرح‌شده باشد، بر اساس موقعیت جغرافیایی نقشه موردنظر ترسیم و با استفاده از سامانه شمیم یا همان «شبکه ملی یکپارچه ملک» سند را صادر کرده‌ایم، البته در مکان‌هایی که این اقدامات انجام نشده سند هم صادر نشده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین یادآور شد: در اسناد مالکیت اوقافی طبیعتاً مالک «ملک و عرصه» موقوفه است. شخصی که مستأجر است نسبت به ملکی که در آن تصرف دارد فقط می‌تواند با سند رسمی اجاره از اوقاف با حق احداث بنا نسبت به اعیان احداثی از ما سند بگیرد، لازم به ذکر است که عرصه مالک ۶ دانگ اوقاف و مالک اعیان شخص احداث‌کننده دارای سند رسمی اجاره است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان اوقاف سند ملکی سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سید اسماعیل علوی در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی شهرستان ساری گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به برخی اراضی، با حضور مسوولین ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای کارگروه تاکنون ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان رفع تداخلات شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به رفع تداخلات ۱۰۳ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پرونده‌های مورد پیگیری سال گذشته برای ۷۲ روستای این شهرستان است.

علوی با بیان اینکه این کارگروه برای رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها، تمامی دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل برگزار می‌شود، افزود: این جلسه برای رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی جدید جهت پلاک‌های ثبتی ۶ پلاک در یک بلوک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تعیین حقوق متقابل دولت و مردم، تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، کاهش پرونده‌های قضایی حوزه زمین، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی از جمله دستاورد‌های مورد انتظار برای نظام رفع تداخلات اراضی است.

علوی افزود: با ابلاغ شیوه نامه اجرای آیین نامه ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های جهاد کشاورزی، رفع تداخلات ارضی اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری