Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: مرغ تولیدی استان باقی مانده آنتی بیوتیک ندارد و لاشه های کشتار شده دام در کشتارگاه های استان ۲۴ ساعت در پیش سردکن می ماند تا آلودگی از بین برود.

دکتر"حسین رشیدی" امروز ۱۲ مهرماه در نشست خبری با تبریک هفته دامپزشکی (۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی) اظهار کرد: دامپزشکی دو وظیفه اساسی به عهده دارد که یکی از وظایف اصلی ما حمایت از تولید و سرمایه دامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وظیفه دیگر کمک به بهداشت عمومی است و دامپزشکی نقش مهمی در این حوزه دارد، افزود: کار از طریق پیشگیری، کنترل و ریشه کنی بیماری های قابل انتقال و همچنین تامین سلامت و بهداشت مواد غذائی با منشاء دامی صورت می گیرد.

رشیدی تصریح کرد: این نظارت حتی قبل از پرورش دام در زمینه خوراک دام عملی می شود زیرا خوراک ناسالم می تواند محصولات ناسالم تولید بکند و بیماری از طریق محصولات دامی به انسان منتقل بشود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه ما باید از تولیدکننده حمایت کنیم، افزود: با شیوع کرونا مشخص شد بیماری های اپیدمیک و واگیر گاهی در جمعیت هدف افزایش و طغیان پیدا می کند و بیماری های دامی عموما واگیر هستند.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان در حال حاضر با مشکلات مواجه هستند و نهاده ها را با قیمت های بالائی تامین کنند و در کنار این بحث ها مراقبت از بیماری ها مطرح است که در صورت عدم توجه، بعضی از بیماری ها می تواند ۲۰ تا ۳۰ و بعضا تا ۱۰۰ درصد تلفات بدهد و سرمایه گذاری تولیدکننده از بین می رود.

رشیدی با اشاره به اینکه تمرکز ما بر پیشگیری از بیماری هاست، گفت: اقدامات پیشگرانه موثر بوده و طی شش سال گذشته با برنامه ریزی اصولی، کانون های بیماری را که اجتناب ناپذیر است به موقع شناسائی و در نطفه خفه کردیم.

وی بیان کرد: یکی از بیماری هایی که در سال های گذشته در کشور جولان داد و خسارت زیادی وارد کرد و از بین برد، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بود که تا استان یزد آمد و یک کانون در شمال استان کرمان به وجود آمد که طی یک روز این واحد قرنطینه و بیماری در نطفه خفه شد و اجازه ندادیم ویروس منتشر شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار کرد: تب برفکی یکی از بیماری هائی است که هرازگاهی در کشور جولان می دهد و خسارت هائی وارد می کند و در شش سال گذشته این بیماری در استان کنترل شد و اجازه ندادیم خسارت به بار بیاورد.

وی افزود: در زمینه بیماری های مشترک بین انسان و دام اقدامات قابل ملاحظه ای صورت گرفته و به عنوان مثال در شهرستان بردسیر میزان آلودگی تب مالت ۱۷۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر بود که به ۲۶ نفر در ۱۰۰ هزار نفر رساندیم و در این زمینه دام های بیمار حذف و دام های دیگر واکسینه شدند.

رشیدی تصریح کرد: میزان ابتلاء به تب کریمه کنگو در استان را سالیانه به یک تا دو نفر بدون تلفات رسانده ایم که با آموزش و شناسائی به موقع، از خسارت و تلفات جلوگیری شده است.

وی بیان کرد: استان کرمان در حوزه ارتقاء سلامت و بهداشت محصولات دامی و در زمینه مبارزه با بیماری های دامی، کنترل کانون های بیماری دامی و مبارزه با بیماری های مشترک موفق بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: مرغ تولیدی استان باقی مانده آنتی بیوتیک ندارد و لاشه های کشتار شده دام در کشتارگاه های استان ۲۴ ساعت در پیش سردکن می ماند تا آلودگی از بین برود.

وی اظهار کرد: اقدام مهم دیگر دامپزشکی کرمان ارتقاء شرایط تشخیص بیماری هاست و در این راستا آزمایشگاه منطقه ای جنوبشرق در کرمان راه اندازی شده و آزمایشات اساسی در تشخیص بیماری های دامی را انجام می دهد.

رشیدی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از حدود ۱۰ سال قبل در شتر تصریح کرد: از شش سال قبل آزمایشگاه استان به تشخیص بیماری کرونا در شتر مجهز شد و بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نمونه آزمایش را در این سال ها داشته ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه کار دامپزشکی در سکوت، آرامش و خفاء انجام می گیرد، گفت: ما یک مرکز تشخیص بسیار مجهز با دستگاه های پیشرفته جدید ایجاد کرده ایم و آزمایشگاه استان کرمان به عنوان یک مرکز تشخیص معتبر در سطح کشور توسط سازمان دامپزشکی تائید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامپزشكي مرغ اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.   وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودرو‌ها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهر‌های جنوب استان جلوگیری شد.   امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستا‌ها تامین شده است.

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله