Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاتحی نیا با اشاره به اهمیت توجه به بحث پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار طیور بومی در فاز اول در استان یزد واکسیناسیون شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی فاتحی نیا» صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی سازمانی تخصصی است که در خصوص حفظ جمعیت دامی نقش های مختلفی برعهده دارد و از نظارت های بهداشتی از مزرعه تا سفره سعی دارد نقش خود را به خوبی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دامپزشکی استان یزد افزود: رسالت بالای ما سلامت جامعه و سلامت انسان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت دامی استان در جمعیت دام سنگین 110 هزار 885 راس، در دام سبک 802 هزار و 448 راس، در تعداد شتر14969 نفر و تعداد سگ های صاحب دار نیز 8 هزار قلاده است.

فاتحی نیا بیان کرد: در تست های بروسلوز در دام سنگین بیش از 7 هزار تست، در گوسفند بیش از 2 هزار راس، تست سل 10 هزار و 842 مورد، تست مش مشه تعداد 2 هزار و 203 مورد انجام شده است.

وی گفت: طی شش ماه گذشته در حوزه پیشگیری از بیماری های دامی 83 هزار و 762 راس بر روی بزغاله علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد بیان کرد: اعزام اکیپ های واکسیناسیون به خارج از استان به عنوان مهمترین اقدام ما برای عشایر خارج از استان بود.

فاتحی نیا خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 1789 قلاده سگ واکسن هاری دریافت کرده اند و 11هزار و 581 راس نیز واکسیه بروسلوز شده اند.

وی افزود: در واکسیناسیون پی پی آر برای ایمنی حیات وحش182 هزار و 520 راس دام کوچک واکسینه شده اند.

فاتحی نیا بیان کرد: تعداد کشتارگاه های دام و طیور استان نزدیک به 9 واحد است که در تیرماه امسال پیش سرد گذاری کامل لاشه ها نیز دنبال شد تا علیه بیماری تب کریمه کنگو اقدام مناسب انجام شود و به صورت صددرصد انجام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد بیان کرد: 5 کشتارگاه بلدرچین، 4 کشتارگاه طیور فعال در استان داریم که در دو ماه گذشته راه اندازی خط کشتار بوقلمون را داشتیم.

وی در حوزه بهداشتی و فراورده های خام دامی نیز بیان کرد: 5 واحد بسته بندی بلدرچین، 15 مرغ، یک واحد ماهی، یک واحد تخم مرغ، کله پاچه، مرغ منجمد در استان فعال است.

فاتحی نیا بیان کرد: فروشگاه های بزرگ موظف هستند تخم مرغ ها به صورت بسته بندی در اختیار مردم قرار دهند.

وی گفت: در استان یزد در شش ماه امسال آنفولانزای فوق حاد پرندگان یکی از دغدغه های ما است که خوشبختانه تاکنون نداشتیم.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد بیان کرد: در واکسیناسیون در فاز اول یک میلیون و200 هزار قطعه طیور بومی واکسن را دریافت کردند و فاز پاییزه آن انجام می شود که هدف از آن پیشگیری از شیوع بیماری در واحدهای روستایی و سرایت آنها به واحدهای صنعتی است.

فاتحی نیا بیان کرد: در حوزه قرنطینه نیز 944 هزار کیلو گرم صادرات پنجه مرغ به ویتنام، 25 تن پودر آب پنیر به پاکستان، 566 تن تخم مرغ خوراکی به عراق، 1 میلیون 207 هزار عراق، 23 تن دنبه گوسفندی به عراق انجام شده است.

وی گفت: بیش از 240 واحد دامداری که اقدام به نگهداری غیر مجاز دام می کردند پلمپ شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد بیان کرد: به مناسبت هفته دامپزشکی برنامه های مختلفی داریم که مسابقه عکس بیتار و مسابقه نقاشی با بیش از 320 اثر، افتتاح بخش مولوکولی اداره کل دامپزشکی استان با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان به منظور انجام تشخیص بیماری های ویروسی در استان، کلنگ زنی پروژه ساخت ساختمان جدید آزمایشگاه دامپزشکی استان، افتتاح قرنطینه و میدان دام کشتارگاه معین دام مهریز از جمله این اقدامات است.

کاظم نجفی، رئیس نظام دامپزشکی استان یزد نیز در این نشست گفت: دامپزشکی ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با انسان ها دارد زیرا انسان ها از محصولات دامی استفاده می کنند.

وی افزود: ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری های انسان و دام به عنوان یکی از مهمترین وظایف سازمان نظام دامپزشکی است.

رئیس نظام دامپزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: در شش ماهه سال 99 میزان 691 فقره پروانه های اماکن دامی و صنعتی و نیمه صنعتی صادر شده است .

نجفی بیان کرد: از مهر سال گذشته تاکنون پروانه های صادر شده 1544 پروانه بهداشتی بوده است که به دلیل کرونا در اسفند و فروردین مقداری ریزش داشته است.

وی افزود: در سال 98 بر اساس ابلاغیه صدور گواهی بهداشتی اماکن روستایی به ما واگذار شده که از آبان ماه گذشته 812 فقره مجوز صادر شده است کخ بیشترین پروانه ما مربوط به دام سبک و گاو و گوسفند بوده است و آمار صدور پروانه ها در شهرستان تفت بیشترین صدور و بافق و بهاباد نیز کمترین صدور را داشته ایم.

رئیس نظام دامپزشکی استان یزد بیان کرد: در استان یزد از نظر کمیت آزمایشگاه دامپزشکی 2 مورد داریم که یک مورد در حال تاسیس است که هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان برای ان هزینه شده که روز ملی دامپزشکی افتتاح می شود.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مدیر کل دامپزشکی یزد شبستان یزد مدیر کل دامپزشکی استان یزد فاتحی نیا نظام دامپزشکی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حسینی پیش از ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳۵ فقره پرونده تخلف حوزه‌های مختلف دامپزشکی در استان تشکیل شد، ابراز داشت: هدف از این نظارت و بازرسی‌ها برخورد با عوامل تهدید سلامت جامعه است.

وی ضمن بیان اینکه بهداشت فرآورده‌های دامی از جمله خط قرمزهای این اداره کل است، افزود: با تخلفاتی که سلامت مردم را به خطر بیندازد برابر قانون با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه از تعداد پرونده‌های تخلف ۳۵ مورد به دادسرا و دادگاه ارجاع یافت، ابراز داشت: قطعاً به منظور پیشگیری از تخلفات انجام نظارت و بازرسی توسط کارشناسان دامپزشکی در دست اقدام است.

حسینی ضمن بیان اینکه ۹۳ پرونده تخلف مورد رسیدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: هفت پرونده نیز به دایره تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان ارجاع داده شدند.

وی بابیان اینکه طی سال جاری این نظارت‌ها مستمر ادامه دارد، افزود: تشکیل پرونده‌های حقوقی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن حاکی از رشد پنج درصد است.

کد خبر 6097038

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد