Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وضعیت موجودی کالای اساسی در کشور را مطلوب عنوان کرد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

او درخصوص میزان خرید تضمینی گندم بیان داشت: تا کنون بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور بصورت تضمینی خریداری شده که از این میزان سهم خرید استان خوزستان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان نژادیان با اشاره به واریز مطالبات گندمکاران افزود: پرداخت مطالبات در مقایسه با سال‌های گذشته با سرعت بیشتری انجام شد، اما از آنجاییکه که نقش و میزان موجودی این کالای استراتژیک در کشور‌ها بسیار حائز اهمیت است، مسئولان کشوری درصدد برآمدند تا نسبت به واردات گندم اقدام نمایند و تاکنون میزان قابل توجهی کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد شده و به اقصی نقاط ایران ارسال شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اشاره به ورود ۲۴ فروند کشتی در نیمه نخست امسال، میزان واردات کالای استراتژیک گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) را بیش از یک میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: سایر کالا‌های اساسی نظیر شکر خام، روغن خام و برنج نیز از همین محل وارد کشور شده و آنچه برای کارکنان این مجموعه در طول این مدت موجب باعث افتخار است، افزایش میانگین سرعت عملیات تخلیه و بارگیری محمولات وارد شده است.

این مقام مسئول میانگین عملیات تخلیه و بارگیری کالا از جمله؛ گندم را ۶ هزار تن در طول شبانه روز دانست و اظهار داشت: با برنامه ریزی، تلاش شبانه روزی و همت کارکنان این اداره سرعت این عملیات به ۱۵ هزار تن در شبانه روز ارتقا یافت و از این طریق توانسته ایم صرفه جویی زمانی و مالی قابل ملاحظه‌ای را عاید شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی و در نهایت، تامین به موقع کالای استراتژیک در سراسر ایران اسلامی کنیم.

او با بیان اینکه با عنایت به اقدامات انجام شده جای هیچگونه نگرانی برای موجودی گندم در استان وجود ندارد، تصریح کرد: طی ماه‌های آینده با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مجددا پذیرای کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی خواهیم بود و همه همکاران ما در استان خوزستان مستحکم و استوار از هیچ تلاش و کوششی برای خدمت رسانی به منظور حفظ امنیت غذایی و آسایش هموطنان دریغ نخواهند کرد.

جهان نژادیان با تشریح امکانات موجود در استان خوزستان، بندر امام خمینی (ره) را دارای بزرگترین توان ذخیره سازی کالا‌های اساسی در کشور عنوان کرد و گفت: این بندر با دارا بودن ۳۸ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر یکی از ایده آل‌ترین نقاط برای ورود و ذخیره سازی کوتاه مدت کالا‌های اساسی می‌باشد از همین رو انتخاب نام دروازه ورود کالای اساسی زیبنده این استان است.

او از تشریک مساعی سازمان صنعت معدن و تجارت همچنین سایر ادارات و نهاد‌های دولتی و خصوصی نظیر اداره کل بنادر و دریانوردی استان، اداره کل گمرک، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد، اداره کل راه آهن جنوب، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت‌های حمل و نقل و سایر شرکت‌ها و نهاد‌های دیگر که درمسیر تامین کالا‌های اساسی این اداره کل را همراهی نمودند صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای اساسی واردات کالا خرید گندم طریق بندر امام بندر امام خمینی کالا های اساسی استان خوزستان کالای اساسی یک میلیون اداره کل هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان