Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:58:13 GMT

رکورد فروش ۱۰ هزار نسخه‌ای برای شش کتاب

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۵۱۳۰

رکورد فروش ۱۰ هزار نسخه‌ای برای شش کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از موسسه انتشارات علمی و فرهنگی، این موسسه فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خود طی شش ماه ابتدایی سال جاری منتشر کرد.
بر این اساس پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی این موسسه طی شش ماهه نخست سال جاری کتاب « یادداشت‌های شیطان» است که به قلم لیانید آندری‌یِف بوده است.
رمان یادداشتهای شیطان اثر ناتمام لیانید آندری‌یِف است که در بهار ۱۹۱۸ نوشتن آن را شروع کرد اما هرگز نتوانست آن را به اتمام برساند، چون در ۱۲ سپتامبر ۱۹۱۹ درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب هم دو سال بعد منتشر شد.
این کتاب با ترجمه حمیدرضا آتش بر آب منتشر شده است.
در رتبه دوم پرفروش‌ها نیز کتاب «یادداشت‌های زیرزمینی» اثر دستایفسکی قرار دارد ة آن نیز با ترجمه حمیدرضا آتش بر آب روانه بازار شده است.
این اثر یکی از عجیب‌ترین رمان‌های داستایفسکی است که در آن به پیچیده‌ترین جنبه‌های روانشناختی انسان پرداخته است. منتهی با فرمی که از دیگر آثار او فاصله بسیار زیادی دارد.
در رتبه سوم پرفروش‌های این انتشارات نیز رمان «کشتن مرغ مینا» قرار دارد. رمانی از هایپرلی با ترجمه فخرالدین میررمضانی
در بخش فلسفه و تاریخ نیز رتبه اول به کتاب جمهور افلاطون با ترجمه فواد روحانی قرار گرفته است و در رتبه دوم نیزکتاب «لذات فلسفه» اثر ویل دورانت قرار دارد که با ترجمه عباس زریاب خویی منتشر شده است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۴۴ منتشر شده و تاکنون بیش از بیست و یک نوبت تجدید چاپ شده است.
در رتبه سوم پرفروش‌های فلسفی نیز کتاب «تاریخ فلسفه» اثر ویل دورانت قرار دارد که این اثر نیز با ترجمه عباس زریاب خویی و در یازده فصل ترجمه و منتشر شده است.
بر اساس این گزارش در بخش ادبیات داستانی نزدیک به شش هزار نسخه از سه کتاب پرفروش اول به مخاطبان عرضه شده است و در بخش تاریخ و فلسفه نیز در مجموع نزدیک به ۴۵۰۰ نسخه از این سه کتاب ارائه شده است.

برچسب‌ها جشنواره دهخدا کتاب ترجمه کتاب فرهنگ کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره دهخدا کتاب ترجمه کتاب فرهنگ کتابخوانی جشنواره دهخدا کتاب ترجمه کتاب فرهنگ کتابخوانی اخبار کنکور منتشر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز
  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست