Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساخت یک نیروگاه بزرگ بادی فراساحلی شناور در نروژ از سر گرفته می شود. این را نخست وزیر نروژ اعلام کرده است. این نیروگاه شناور بادی با نام «های ویند تامپن» درسواحل نروژ قرار دارد.

به گزارش «انرژی امروز» در پروژه نیروگاه فراساحلی نروژ قرار است یازده ستون بتنی برای توربین های بادی احداث شود.

بنا بر این گزاش هشتاد درصد از منابع بادی فراساحلی دنیا در آبهای عمیق قرار دارند و می توان از این منابع برای ایجاد نیروگاه های بادی شناور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بر این باور هستند که نیروگاه های بادی فراساحلی قدرت جایگزینی با دیگر منابع انرژی به ویزه سوخت های فسیلی را دارد.

در این نیروگاه فراساحلی بزرگ 50 نیروی کار به صورت تمام وقت کار خواهند کرد. از سویی پیش بینی می شود که این نیروگاه 800 شغل غیر مستقیم هم ایجاد کند.

شرکت ایکواینر که در این پروژه فعال است انتظار دارد تا سال 2030 نیروگاه های بادی فراساحلی دنیا در مقایسه با دیگر انواع مختلف انرژی ها رقابت پذیرتر شود.

دست اندر کاران پروژه می گویند با استفاده از توربین های بزرگ، زیرسازی های بتنی و تکنولوژی های جدید قادر خواهند بود 40 درصد از هزینه های این پروژه را کاهش دهند.

ایکواینر می گوید کشورهای نروژ، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و آسیا کشورهایی هستند که در آنها پروژه های نیروگاه های بادی شناور فراساحلی به خوبی از عهده تولید برق مورد نیاز مناطق اطراف خود بر خواهند آمد.

نیروگاه بادی های ویند تامپن قرار است برق مورد نیاز 5 سکوی نفتی را تامین کند

این پروژه در نروژ اولین نیروگاهی است که انرژی بادی تجدیدپذیر برای پروژه های نفت و گاز فراهم می آورد. ظرفیت کلی این نیروگاه 88 مگاوات است و انتظار می رود دست کم 35 درصد برق مورد نیاز 5 سکوی نفتی در این منطقه را فراهم سازد.

با راه اندازی این پروژه انتشارات این مناطق تا 200 هزار تن در سال کاهش می یابد. این انتشارات معادل انتشارات حاصل از 100 هزار خودروی شخصی است.

ایکواینر از پیش از این هم در ساخت نیروگاه های بادی فراساحلی پیشتاز بوده است. با بهره برداری از این نیروگاه در سال 2022 ایکواینر خواهد توانست رکورد بهره برداری از یک سوم نیروگاه های بادی دنیا را به دست آورد.

برچسب هاانرژی امروز ایکواینر (Equinor) مزرعه بادی فراساحلی نروژ

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز ایکواینر Equinor مزرعه بادی فراساحلی نروژ آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نیروگاه های بادی بادی فراساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی