Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@00:09:31 GMT

استفاده از ماسک؛ تقدیر عملی از کادر درمان

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۵۴۵۷

رئيس جمهور گفت: از مردم عزيز و بزرگوار مي خواهم كه به طور عملي با زدن ماسك از كادر درمان تشكر كنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 آقاي روحاني در جلسه امروز ستاد ملي مقابله با كرونا با تقدير از كادر درماني كشور به خاطر فداكاري و ايثارگري و عملكرد خوبشان در مقابله با ويروس كرونا گفت: كادر درمان طي هفت ماه و چند هفته گذشته تلاش بسيار زياد و فداكارانه اي انجام دادند و ما بايد از آنان قدرداني و تشكر كنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وي افزود: البته در جاهاي مختلف نحوه فعاليت هاي كادر درمان خوب بوده است و بعضي ها هم بهتر بوده امروز قرار شد مواردي كه نمره بسيار عالي داشتند از سوي وزارت بهداشت و درمان گزارش شود تا از آنها تشويق صورت گيرد.

 آقاي روحاني گفت: گرچه همه كادر درمان در سراسر كشور فداكاري كردند منتها من از مردم عزيز و بزرگوار مي خواهم كه از كادر درمان در عمل تشكر كنند و تشكر ما حداقل استفاده از ماسك است اگر همه ما از ماسك استفاده و فاصله هاي اجتماعي را مراعات كنيم و دستورالعمل هاي بهداشتي را رعايت نماييم اين تشكر عملي از كادر درمان كشور است.

 رئيس جمهور افزود: آنها هم زماني كه مي بينند مردم مراعات مي كنند و از خطرناك بودن اين ويروس مطلع هستند و مي دانند كار سختي بر دوش كادر درمان است، دلگرم مي شوند.

 آقاي روحاني همچنين با اشاره به اين كه ما در پنج شنبه هفته گذشته افتتاح هايي در زمينه توليد واكسن، مواد اوليه مورد نياز دارو توسط شركت هاي دانش بنيان، وزارت بهداشت و معاونت علمي فناوري داشتيم، گفت: واكسني كه ما 30 سال به دنبال آن بوديم و انجام نشده بود اين واكسن طي سه سال اخير با يك روش و تلاش جديد و تكيه بر توان دانشمندان داخلي تهيه شد.

 رئيس جمهور افزود: اين اولين واكسن انساني است كه ما به آن دست يافتيم و تلاش، تلاش بسيار ارزشمندي است.

 آقاي روحاني همچنين از تمام شركت هاي دانش بنيان و همه شركت هايي كه در زمينه تحقيقات علمي واكسن و ساخت تجهيزات درماني تلاش مي كنند تشكر كرد و گفت: اينها كار بزرگي را طي هفت هشت ماه گذشته انجام دادند و در بسياري از موارد ما را از واردات بي نياز كردند.

 وي همچنين از بخش اقتصادي كشور به خاطر تلاش هاي فراوان تقدير و تشكر كرد و افزود: براساس گزارشي كه امروز در جلسه ارائه شد رشد اقتصادي آلمان امسال منهاي 5 و 2 دهم درصد است و رشد اقتصادي آنها اين ميزان منفي است.

 آقاي روحاني گفت: آلمان كه يك كشور پيشرفته است و شرايط اقتصادي مناسب دارد و داراي تحريم هم نيست الان در اين شرايط قرار دارد و حتماً شرايط ما بهتر از اين رقم خواهد شد.

 رئيس جمهور افزود: حتي اميدواريم كه با نفت و يا حتي بدون نفت رشد اقتصادي ما يا مثبت شود و يا اگر هم منفي مي شود خيلي پايين تر از اين رقم هايي باشد كه الان براي آلمان اعلام شده است.

 وي گفت: همه بخش هاي اقتصادي كشور كار بسيار بزرگي را در توليد و رفع نيازمندي و خدمات كشور انجام دادند.

 

 رئيس جمهور گفت: تنها از طريق پيشگيري مي توانيم زنجيره انتقال كرونا را قطع كنيم.

آقاي روحاني به موضوع اقتصاد ديجيتال اشاره كرد و افزود: آماري را كه اخيرا مشاهده كردم، بخش اقتصاد ديجيتال ما در اين مدت شش ماهه امسال نسبت به سال هاي قبل چند برابر شده است، اين بسيار مهم است كه ما در زمينه دولت الكترونيك و اقتصاد ديجيتال قدم هاي بسيار مهمي برداريم.

 آقاي روحاني تصريح كرد: اين بهترين كمك در شرايط فعلي است كه در اجراي پروتكل هاي بهداشتي بايد رفت و آمدها و تماس ها را كمتر كنيم و راه آن ديجيتالي و الكترونيكي شدن است.

 رئيس جمهور ادامه داد: از تمام رسانه ها به ويژه صدا و سيما تشكر مي كنم، چرا كه بسيار كوشش كردند هم در بخش آموزش هاي لازم و بيان واقعيت ها و هشدارهاي لازم به مردم اقدامات بسياري داشتند.

 آقاي روحاني همچنين با اشاره به تلاش رسانه هاي معاند، افزود: صدا وسيما و رسانه ها در برابر كانال هاي خارجي معاند ايستادگي كردند، كانال هاي معاند رويكردشان هراس افكني است و به طور مداوم به دنبال آن هستند تا مردم و جامعه را بترسانند و بي اعتمادي ايجاد كنند.

 رئيس جمهور افزود: رسانه هاي معاند در تلاش هستند كه آمارهاي ما را غير واقعي جلوه دهند و دستورالعمل ها را بگويند دقيق نيست و مي خواهند مردم را نگران كنند و همچنين ايجاد هراس و بي اعتماد كار آنها است.

آقاي روحاني گفت: در برابر اين اقدامات ما بايد كاري كنيم تا در كشور همدلي، هماهنگي و هم افزايي ايجاد شود و همه دست در دست هم دهيم و در اين شرايط خاص و به رغم تحريم و كمبودها بتوانيم هم سلامت مردم و هم معيشت مردم را تامين كنيم.

وي ادامه داد: امروزه در بيماري كرونا بعد از گذشت هفت ماه در كشور ما و در دنيا كه ماه هاي آن متفاوت است، همگي به يك نتيجه واحد رسيدند كه راه حل مشكل پيشگيري است و راه ديگري هم نداريم.

 آقاي روحاني افزود: راه پيشگيري توسط همه افراد جامعه امكان پذير است، يعني ما پيشگيري به نام واكسن نداريم كه از طريق آن اعلام كنيم اين واكسن از ويروس پيشگيري مي كند، بلكه بايد خودشان مراقبت و محافظت در برابر اين بيماري كنند چون ما امروز دارو و درمان قطعي براي اين بيماري نداريم، تنها راه اين است با پيشگيري زنجيره انتقال كرونا را قطع كنيم.

 رئيس جمهور يادآور شد: تا زماني كه اين ويروس باقي است و مردم و جامعه را مبتلا و دچار مشكل مي كند، بايد يك درك مشترك از يك خطر مشترك به وجود بيايد همه بايد بدانند اين بيماري بسيار خطرناك است و در تمام نمودارهايي كه امروز ديديم هرجا كه پيشگيري ها كاسته مي شود ظرف دو تا سه هفته بعد مشاهده مي كنيم بيماري افزوده مي شود و به دنبال آن مرگ و مير افزايش مي يابد و زماني كه آزادي عمل بيشتر است، گسترش اين بيماري بيشتر مي شود.


برچسب ها: ماسک ، کادر درمان ، تقدیر ، کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ماسک کادر درمان تقدیر کرونا رئیس جمهور کادر درمان آقای روحانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902634

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور