Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@08:09:49 GMT

انس بچه های کانون سقای حسین(ع) با «جمعه های مهدوی»

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۵۹۳۰

انس بچه های کانون سقای حسین(ع) با «جمعه های مهدوی»

کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی شهرستان میناب با اجرای طرح «جمعه های مهدوی» به دنبال تربیت نیرو و کادرسازی در جهت تحقق خواسته های مقام معظم رهبری(حفظه الله) در گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، انقلاب اسلامی ایران ريشه در باورها و اعتقاداتي دارد که موضوع مهدويت نيز در آن باورها ريشه دارد و از این رو می توان گفت که موضوع انقلاب اسلامي و موضوع مهدويت و آخرالزمان دو موضوعي هستند که در هم تنيده و در ارتباط با يکديگر مي باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انقلاب اسلامی مهمترین و باشکوه ترین رخداد دوره معاصر در احیا و بازسازی تفکر و تمدن اسلامی است که در طول چهل سال گذشته آثار و برکات فراوانی را در سطح منطقه و جهان داشته است و رهبر معظم انقلاب بر روی یکی از محورهایی که در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید فرموده اند، تربیت نیرو و کادر سازی است.

 

هیات اندیشه ورز کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی شهرستان میناب با بهره گیری از آرا و نظرات هیات بقیه الله (عج)، پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران و اعضای هیات امنا مسجد ابوالفضل العباس(ع)، برای تحقق مطالبه رهبری در جهت کادرسازی، طرحی نو در انداخته که مورد استقبال نوجوانان روستا قرار گرفته است.

 

» جمعه های مهدی »، عنوان طرحی ابتکاری در کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) است تا طی فرایندی چندین ساله نیروهای مومن، معتقد و آشنا به مباحث مهدویت و انتظار و همچنین آگاه به مسائل روز را تربیت و به جامعه تحویل دهد.

 

» محمود صادقی»، مدیر کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) در حاشیه اجرای این طرح، گفت: کانون سقای حسین(ع) در طول سال در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... فعالیت دارد و تلاش در راستای نکوداشت مناسبت های ملی و مذهبی، احیای کارکردهای مسجد، ترویج معارف اهل بیت(ع) و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از محورهای اولویت دار این کانون است.

 

وی از طرح « جمعه های مهدوی » به عنوان یکی از شاخص ترین برنامه های تربیتی کانون یاد کرد و به تشریح ابعاد آن پرداخت و افزود: این طرح یکی از خروجی های نشست هیات اندیشه ورز کانون در راستای تحقق فرامین رهبری است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) با اشاره به این این طرح از دو ماه قبل در کانون کلید خورد، عنوان کرد: هم اکنون شمار اعضای شرکت کننده در طرح جمعه های مهدی کانون به 40 تن رسیده است.

 

وی اضافه کرد: جامعه هدف این طرح نوجوانان 13 و 14 ساله عضو کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج روستای حکمی است.

 

» امین نعیمی»، یکی از مربیان طرح جمعه های مهدی کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) نیز گفت: نوجوانان شرکت کننده در این طرح از نماز مغرب و عشا پنجشنبه شب تا صبح روز جمعه را در حسینیه بقیه الله که در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای حکمی قرار دارد، بیتوته می کنند.

 

وی از برگزاری حلقه صالحین، نشست پرسش و پاسخ و استراحت به عنوان آیتم های شبانه طرح نام برد و بیان کرد: اقامه نماز جماعت صبح، پیاده روی، زیارت قبور مطهر شهدا و قرائت فاتحه، زیارت عاشورا، دعای ندبه و صرف صبحانه(سفره امام زمان(عج)، را از دیگر آیتم های طرح جمعه های مهدوی کانون سقای حسین(ع) است.

 

کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) روستای حکمی شهرستان میناب، یکی از کانون های فعال استان هرمزگان در حوزه سرود است.

 

گفتنی است؛ روستای پنج هزار نفری حکمی در پنج کیلومتری غرب شهرستان میناب قرار دارد

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون سقای حسین ع جمعه های مهدوی شهرستان میناب کانون فرهنگی هنری سقای حسین ع جمعه های مهدوی شهرستان میناب روستای حکمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی