Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه نشست بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی به ریاست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در سالن تدبیر و امید استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در حاشیه این نشست فریبرز نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از همه مدیران کار فوق‌العاده خواسته‌اند، انتظار مردم از دستگاه‌های تخصصی، عملیاتی نمودن وظایف تعیین شده در طرح تقسیم کار ملی برای مقابله با این آسیب‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۹۵ پس از ورود رهبری به موضوع آسیب‌ها، شورای اجتماعی کشور با تهیه طرح تقسیم کار ملی و ابلاغ آن به همه استان‌ها، برای هر یک از آسیب‌های اجتماعی یکی از دستگاه‌های تخصصی را به عنوان متولیِ اقداماتِ ویژه به منظور کنترل و کاهش آنها تعیین نمود تا با همراهی سازمان‌های همکار، مبادرت به طراحی و اجرای برنامه‌های دقیق و عالمانه جهت مقابله با این معضلات نمایند.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به زحمات و فعالیت‌های همه دستگاه‌هایِ مرتبط برای حل آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: به دلیل پراکنده کاری و جزیره‌ای کار کردن آنها، اکنون در برخی حوزه‌ها شاهد وضعیت نامناسبی هستیم.

‎نجفی مهر با اشاره به مصوبات این جلسه، تأثیر رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و معتمدین جامعه برای حل مسائل اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و از دستگاه‌های تخصصی مانند بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش و… خواست با فعال نمودن کمیته‌های مربوطه، برای آسیب‌های اجتماعیِ اولویت دار مانند طلاق، خودکشی، اعتیاد، حاشیه نشینی و… تدابیر ویژه ای اتخاذ و شهرستان‌هایی که وضعیت حادتری دارند در اولویتِ اقداماتِ فوق العاده خویش قرار دهند.

کد خبر 5038622

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه آسیبهای اجتماعی کرمانشاه ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز هفته دفاع مقدس آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی اربعین 99 خطبه های نماز جمعه شهرکرد آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا