Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، بخشدار جرگلان شهرستان راز و جرگلان گفت : پروژه ساخت این مجتمع فرش با ۸۰۰ متر زیربنا و با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شده است.

پولاد نجاهی افزود: کل اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مجتمع ۱۲ میلیارد ریال است، که قرار است از محل تسهیلات کمیته ملی دهیاری‌های کشور تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

دورویی به قیمت میلیونی

او گفت :  مجتمع فرش دوروی ابریشمی دویدوخ در سه طبقه ایجاد می‌شود که طبقه اول آن به سالن چندمنظوره و سالن نمایشگاه دایمی فرش اختصاص می‌یابد و در دیگر طبقات نیز ۸۰ دار قالی برپا می‌شود که همزمان ۱۶۰ بافنده در آن به کار مشغول خواهند شد.

نجاهی با اشاره به اینکه هم اکنون در این روستا ۶۰۰ دار قالی برپاست گفت : بدون شک ایجاد این مجتمع با توجه به ظرفیت این منطقه در تولید فرش‌هایی با شهرت جهانی، نقش ویژه‌ای در ایجاد فرصت‌های شغلی در منطقه مرزی جرگلان خواهد داشت.

روستای ترکمن نشین دویدوخ در بخش مرزی جرگلان شهرستان راز و جرگلان، در ۱۶۷ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

مردم این روستا سابقه طولانی در زمینه تولید صنایع دستی از جمله فرش دوروی ابریشمی دارند و شغل اصلی آن‌ها تولید فرش و نوغانداری است که در کنار آن به دامپروری و کشاورزی هم مشغول هستند.

فرش دوروی تمام ابریشمی ترکمن که در روستای دویدوخ خراسان شمالی بافته می‌شود با توجه به ضخامت کم و زیبایی بی نظیر، هنری فوق العاده و منحصر به فرد است که از زیباترین صنایع دستی کشور محسوب می‌شود.

روستای ۶۲۰ خانواری دویدوخ ۲ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت دارد که هر خانواده دارای یک دار قالی است و اکثر قالی‌های بافته شده این روستا به صورت دورو و تمام ابریشمی است که بافت هر قالیچه سه متری حدود هفت ماه به طول می‌انجامد.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرش دوروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • پاسکاری ساخت سیل بند منجر به ورود سیلاب به داخل شهر سبزوار شد
  • خراسان شمالی لرزید
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد