Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز موشک، هواپیما و تانک را خودمان می سازیم، وظیفه حداقلی مسئولان شنیدن مشکلات مردم، رژیم صهیونیستی چوپان دروغگوی عدم اشاعه سلاح اتمی، واکنش به ادعای برخی رسانه‌ها در مورد عملکرد ستاد پیگیری ترور سردار سلیمانی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امروز موشک، هواپیما و تانک را خودمان می سازیم، وظیفه حداقلی مسئولان شنیدن مشکلات مردم، رژیم صهیونیستی چوپان دروغگوی عدم اشاعه سلاح اتمی، واکنش  به ادعای برخی رسانه‌ها در مورد عملکرد ستاد پیگیری ترور سردار سلیمانی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۲ مهرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز موشک، هواپیما و تانک را خودمان می سازیم

امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: با بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس توانستیم از توانمندی خوبی برخوردار شویم.

وی افزود: متخصصین ارتش توانایی های نظامی آجا را افزایش داده اند و این یک موفقیت بزرگ است.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه ارتش از توانمندی های مطلوبی برخوردار است، افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان در مقابل زیاده خواهی دشمن ایستادند و امروز از آن تجربیات بهره گرفتیم.

امیر سرتیپ محمودی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس سیم خاردار به ما نمی دادند و مهمات ما محدود بود عنوان کرد: امروز ما انواع موشک ها، هواپیماها، بالگردها، توپخانه و ... را خودمان می سازیم.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز روی پای خودمان ایستادیم و توان رزمی بالایی داریم و اگر تهدیدی رخ دهد آن را در نطفه خفه خواهیم کرد.

 

روز روستا و ضرورت‌ گذار به توسعه سازوکاری

علی ربیعی، سخنگوی دولت نوشت: زندگی در روستا حول یک اقتصاد و کسب و کار شکل می‌گیرد. بنابراین صرف زیرساخت برای زندگی کفایت نمی‌کند و می‌بایست اقتصاد و کسب و کار روستاها را این بار متناسب با شرایط جدید حاصل از توسعه زیرساخت‌ها و همینطور سایر تغییرات در زندگی شهری و جهانی بازتنظیم کرد. چند دهه برنامه‌ریزی تـــــوســـعه‌مـــــــحور در ایران در بهترین حالت به گســــترش زیرســـاخت‌های بدون بــرنامه برخـــورداری مردم از آنها، طرح‌های بزرگ، کم بــزرگ و کم‌اثر، تندیس‌هایی از صنــــعت (مانند کارخانه‌های فولاد با مقیاس تولید پایین و بدون آب که به مرور همه آنها تعطیل شده‌اند) دودکش‌هایی بلند، پل‌ها، اتوبان‌ها و... انجامیده و درآمدهای سرشار نفتی در دوره‌هایی از ایجاد احساس خوشبختی و رفاه در دهک‌های پایین ناتوان مانده است.

 ۴ دهک جامعه کمترین بهره‌مندی را از برنامه‌های توسعه داشته‌اند. مواهب توسعه بیشتر یک یا دو دهک را برخوردار کرده و ۳ دهک هم تا حدودی دچار جابه‌جایی طبقاتی شده و زندگی‌های بهتری را تجربه کردند حتی دوره درآمدهای ۷۰۰ میلیارد دلاری از فروش نفت، تأثیری بر زندگی مردم نداشت چرا که این درآمدها نیز همان مسیر را پیمودند و برای ایجاد رضایت صرف سیاست‌های توده‌ستایانه شادی‌آفرین موقتی سوپاپی (برای اطمینان از جلوگیری از نارضایتی) برای دهک‌های پایین شده است. به یاد دارم روزی که به وزارت کار رفتم به دنبال نظریه‌ای برای اشتغال در شرایط آن روز ایران بودم اما با بررسی سوابق و اسناد در همه مجموعه‌ها هیچ نشانه‌ای از چگونگی سیاستگذاری توسعه اشتغال در شرایط ایران آن روز با وجود رشد منفی نیافتم. این در حالی بود که در اولین جلسه شورای عالی اشتغال که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و کارشناسان وزارتخانه‌های مختلف برگزار شد، بحث ایجاد ۲ میلیون شغل در سال مطابق مصوبات شورای عالی اشتغال در میان بود. هیچ نشانه‌ای از جهت‌گیری و سیاستگذاری‌ها به چشم نمی‌خورد. معلوم بود هیچ نظریه‌ای برای توسعه به مفهوم کلان و توسعه اشتغال وجود نداشت. در جست‌وجوی نظریه جلسات زیادی را تشکیل می‌دادم. حتی در میان اقتصاددانان مطرح هم نظریه‌های اشتغال عمدتاً بر محور سرمایه‌گذاری‌های بزرگ رشدهای بالا می‌چرخید.

 

وظیفه حداقلی مسئولان شنیدن مشکلات مردم است

«محمدباقر قالیباف» طی پیامی که در صفحه شخصی خود در پیام رسان توئیتر نوشت:  «امروز در جمع صیادان زحمتکش مازنی، گلایه‌ها را شنیدم. می‌گفتند مشکلات به جای خود، آنچه بیش از همه ما را اذیت می‌کند این است که کسی ما را نمی‌بیند؛ انگار نیستیم، مسئولان خودشان را به آن راه می‌زنند تا حرف ما را هم نشنوند. در این شرایط سخت وظیفۀ حداقلی ما شنیدن مشکلات مردم است.»

 

رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یادواره شهدای هادیشهر از توابع شهرستان بابلسر به مازندران سفر کرده است. این مراسم عصر امروز با سخنرانی قالیباف برگزار می‌شود. وی در سفر به این استان با مردم و مسوولان محلی و مجمع نمایندگان این استان دیدار کرد.

 

روایت قالیباف از عکس یادگاری با یک نوجوان در مازندران

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«‏یکی از کارخانه‌های شالی‌کوبی، نوجوانی خجالتمی‌کشید برای عکس گرفتن جمعیت را کنار بزند و جلو بیاید.⁣

با کمک یکی از دوستان در اواخر بازدید بالاخره جلو آمد و عکس گرفتیم. با موبایل خودش هم عکس گرفتند که داشته باشد. ⁣

این عکس هم شد یکی از یادگاری‌ها از سفر امروز به استان شهیدپرور و زرخیر مازندران. ⁣

ان‌شاء‌الله بتوانیم با استخراج دقیق نظام مسائل این استان و طراحی اقدامات عملی در سه سطح محلی، منطقه‌ای و ملی، اقدامات موثری برای بهبود وضعیت معیشتی مردم استان برداریم و به سوء مدیریت و بی‌برنامگی فعلی پایان دهیم.»

 

رژیم صهیونیستی چوپان دروغگوی عدم اشاعه سلاح اتمی است

محمد جواد ظریف در نشست عالی‌رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع روز بین‌المللی امحای کامل سلاح‌های اتمی که با مشارکت نزدیک به ۱۰۰ وزیر خارجه کشورهای مختلف برگزار شد، در پیامی ویدئویی این مطلب را مطرح کرد.

همه نشست‌های عالی رتبه مجمع عمومی هفتاد و پنجم به صورت مجازی برگزار شده است و از هر کشور تنها یک نماینده در سالن مجمع حضور دارند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتقاد شدید از نخستین و تنها استفاده‌کننده بمب اتمی یعنی آمریکا که ۷۵ سال پیش در هیروشیما و نازاکی بر سر مردم بی‌گناه ریخت، ابراز امیدواری کرد این نشست، محملی برای تقویت بسیج جهانی در رهایی بشریت از کابوس سلاح اتمی باشد.

ظریف با اشاره به درخواست‌های مکرر نشست‌های بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های اتمی برای خلع اینگونه سلاح‌ها و نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری برای منع کاربرد آنها، تاکید کرد: قدرت‌های هسته‌ای باید تعهدات صریح خود را در قالب برنامه زمان‌بندی شده مشخص به اجرا درآورند.

وی یادآور شد: اما متاسفانه آمریکا نه تنها با تولید سلاح‌های اتمی جدید به روز رسانی و تقویت زرادخانه خود می پردازد، بلکه با کاهش سطح آستانه توسل به سلاح اتمی، کشورهای دیگر را تهدید می‌کند و با خروج از معاهده موشک‌های هسته‌ای میانبرد و برجام، ضربه بزرگی بر معاهده ان پی تی وارد کرده است. 

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: آمریکا درحالی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند که این متجاوز، تنها دارنده سلاح اتمی در خاورمیانه است که با مخفی‌کاری و دروغ‌پردازی به تهدید هسته‌ای کشورهای منطقه پرداخته و بیش از ۶۰ سال است که با فریاد عدم اشاعه، نقش چوپان دروغگو را بازی می‌کند.

 

واکنش وزارت خارجه به ادعای برخی رسانه‌ها در مورد عملکرد ستاد پیگیری ترور سردار سلیمانی

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای از ادعاهای برخی رسانه‌ها در مورد عملکرد ستاد پیگیری ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این وزارتخانه ابراز تاسف کرد. در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه در مقابل نقدهای غیرمنصفانه و جهت‌دار سیاسی، همانند همیشه با هدف رعایت مصالح کشور، مشی حداکثر مماشات را در پیش‌گرفته و  قصد ورود به جزییات اقدامات گسترده و چندلایه انجام‌شده و در دست پیگیری را که مراجع ذیربط به خوبی از آن‌ها آگاهی دارند، ندارد. تاسف برانگیز است که ظاهرا برخی از سکوت معنادار وزارت امور خارجه مایلند تلقی دیگری را القاء کنند.

 

روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه افزوده است: در عین‌ حال با توجه به سخنان ناحق و ناروای بیان شده در مورد پیگیری پرونده ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ستاد مربوط به آن نکاتی را، البته تا حدی که مقدور است، برای تنویر افکار عمومی و آگاهی ملت شریف ایران  ارائه می کند: جای بسی حیرت است در ادعاهایی که معدودی رسانه‌ها علیه وزارت امور خارجه منتشر  کرده اند، این وزارت‌خانه را در مواردی مورد سوال قرار می‌دهند که پیشتر در همان نوشته‌ها، به عنوان دستاوردهای مثبت در سطح بین المللی برشمرده‌اند و خود بهتر میدانند بسیاری از آنها نتیجه طراحی‌های مستقیم و تلاش های وزارت امور خارجه است.


این اطلاعیه می افزاید: منتقدان محترم بدون شناخت یا اطلاع کافی نسبت به این واقعیت که در نظام بین الملل اتخاذ مواضع مثبت بنفع یک کشور هیچگاه اتفاقی نبوده و در اثر طراحی، تلاش و همسوسازی به دست می آید، با برشمردن برخی اقدامات از جمله گزارش گزارشگر ویژه قتل های خودسرانه، موضع گیری های کشورها و شخصیتهای بین المللی، همچنین طرح موضوع در سازمانهای بین المللی، به این واقعیت توجه نداشته، یا عامدانه نخواسته اند توجه کنند، که هیچگاه بدون فعالیت همه‌جانبه و هدفمند کارگزاران سیاست‌خارجی، این حد از نتایج مثبت در سطح بین‌المللی و اتخاذ مواضع در جهت خواست جمهوری اسلامی ایران به‌دست نمی‌آمد.


در این اطلاعیه همچنین اضافه شده است: در وزارت امور خارجه ستادی تشکیل شده که وظیفه آن انجام برخی هماهنگی‌های داخلی و خارجی در پیگیری حقوقی و سیاسی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح بین‌المللی و اقدامات دیپلماسی عمومی در رابطه با ابعاد شخصیتی و آرمانی این شهید سرافراز و ترویج فرهنگ مقاومت در سطح بین‌المللی با تکیه بر شخصیت آن شهید والامقام است.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار برخی رسانه ها در مورد عملکرد ستاد پیگیری ترور هواپیما و تانک را خودمان می سازیم سطح بین المللی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اشاعه سلاح امروز موشک عدم اشاعه سلاح اتمی سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.   به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.   کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!   سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!   کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.   کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.   سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.   کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!   سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد