Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@12:39:31 GMT

جهاد کشاورزی در زمینه کشت‌های جایگزین ورود کند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۶۲۹۵

جهاد کشاورزی در زمینه کشت‌های جایگزین ورود کند

ایسنا/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید در زمینه کشت‌های جایگزین ورود کرده و بیشتر کار کند.

مهرداد ویسکرمی امروز دوازدهم مهر، در جلسه شورای کشاورزی شهرستان چگنی اظهار کرد: در بحث با وزرا و مسئولین استانی منافع مردم خط قرمز ماست.

وی ادامه داد: یک مقدار تنگناهای اجرایی وجود دارد که باید آن‌ها را درک کنیم، با دست خالی نمی‌شود برخی کارها را انجام داد و برخی فشارهای مردم به این دلیل است که فکر می‌کنند دست مدیر باز است ولی او کاری انجام نمی‌دهد، بنابراین اینکه ما در کار مدیران دخالت نمی‌کنیم این است که بتوانند کار خود را انجام بدهند، معنی ندارد ما معاون یک نفر را عوض کنیم بعد از او انتظار کار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویسکرمی افزود: این رویه غلطی است که مردم نیز به آن عادت دارند یکی از اصرارهای من تصحیح این تفکر غلط است که نماینده باید در جزء رفتار مدیران دخالت داشته باشد، حتی برخی همکاران این فکر را نمی‌پسندند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر ما در کار مدیر دخالت نمی‌کنیم نباید طوری رفتار کند که گویا زبان او را بهتر متوجه می‌شود، ما از اول بنا بر اکرام مدیران در همه رده‌ها داشتیم ولو اینکه اختلاف سلیقه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بنا نیست روش غلطی را که دیگران انجام داده اند ما نیز آن را اجرا کنیم و به انتقام‌گیری بپردازیم، مردم به شعارهای من اعتماد کردند و به آن‌ها نیز پایبند هستم.

ویسکرمی تأکید کرد: ما بنا بر دخالت در مدیریت نداریم مگر مدیری ناتوان باشد یا نخواهد کار کند که آنجا با کسی شوخی نداریم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هرجا شهرستان چگنی زیر نظر خرم‌آباد است باید خارج شود، عنوان کرد: شهرستان چگنی مستقل است و به هیچ‌عنوان در هیچ حیطه‌ای نباید فرع شهرستان خرم‌آباد باشد، نباید این شهرستان را با یک بخش مقایسه کنیم.

وی با اشاره به این‌که به مردم قول دادیم که تحویل ۱۵ دستگاه تراکتور در نیمسال دوم عملیاتی شود، عنوان کرد: باید در نحوه توزیع ماشین آلات کشاورزی در استان بررسی شود که بر چه اساس توزیع شده که یک شهر از یک شهرستان سهمیه بیشتری داشته است که باید با متخلفان برخورد شود تا یاد بگیریم که همه باید قانونی عمل کنیم و عدالت برقرار شود.

ویسکرمی ادامه داد: وقتی به آمارها نگاه می‌کنیم شهرستان چگنی مانند بهشت است چراکه به ظاهر کشت و صنعت و صدر فولاد مال ماست و به ظاهر در منطقه جغرافیایی این شهرستان الکل سازی داریم اما وقتی به ظاهر مردم نگاه می‌کنیم چیز دیگر است، به این دلیل است که خیلی از چیزها به نام چگنی هستندبه کام فردی دیگر که در این رویه باید یک تعادلی ایجاد شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر کشت و صنعت متعلق به چگنی است باید منفعت آن به مردمش برسد، تصریح کرد: اگر این ظرفیت‌ها را داریم باید اثر آن‌را در زندگی مردم ببینیم اما الان اینگونه این و این به واسطه تبعیض‌هایی است که مدیران و نمایندگان قبلی احیاناً قائل شده‌اند که این رویه باید رعایت شود و حق و حقوق شهرستان باید برگردد و احیا شود.

وی با اشاره به شروع فصل بارندگی‌ها، عنوان کرد: جاده‌های بین مزارع و پل های بین مزارع هنوز درست نشدند، به عنوان مثال پل دوگر مثل اینکه فراموش کردند جز آمار بیاورند، چگونه این پل را آب برده و کلی زمین زراعی و سد گردشگری فراموش شده، به قول دادن اکتفا نکنیم بالاخره اعتبار آن را از کجا می‌خواهیم تأمین کنیم در فصل بارندگی مشکل پیدا می‌کنیم.

ویسکرمی بیان کرد: در رابطه با تخصیص آب چند روزی است که یک کارگروه آب تشکیل دادیم، یکی‌از مشکلات ما کمبود تخصیص آب است که امیدواریم بتوانیم این مشکل را در کشور و استان را حل کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: قول مساعد برای حل مشکل پل چم‌دیوان به دوره دادیم که درحال پیگیری هستیم، مشکل کشت و صنعت با نردن طایفه شرفی را معرفی کنید، اگر ایستگاه گنگاژ خوب داشته باشید مشکل حل می‌شود.

وی تصریح کرد: جلسه با محیط زیست و منابع طبیعی و دستگاه‌های مربوطه برگزار کنیم که مشکلات دام‌داری ۱۰ هزار رأسی را مطرح و حل کنیم، توصیه اکید من این است که این دامداری حتماً در شهرستان چگنی ایجاد شود و آن‌را به دلیل نداشتن جا کنسل نکنید بلکه بگردید جای مناسبی پیدا کنید.

ویسکرمی افزود: برخی نهادها مانند بنیاد مستضعفان می‌گویند ۱۰۰ هکتار زمین به ما بدهید که ما آن‌را به گلخانه برای شما تبدیل کنیم که ما این زمین را نیز در اختیار نداریم، فرصت خوبی است که برای رفع بیکاری کاری کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شبهاتی در رابطه با غله بیان شده، یک سری دغدغه‌هایی وجود دارد چون تخصصی ندارم واگذار می‌کنم به متخصصان، بحث تداخلات منابع طبیعی نیز بنا شد کسانی که در شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی به تداخلات اعتراض دارند درخواست آن‌ها خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید در زمینه کشت‌های جایگزین ورود کرده و بیشتر کار کند.

ویسکرمی با اشاره به تناسب جنسیتی نیروهای کشاورزی، افزود: یکی از ظلم‌هایی که به جهاد کشاورزی استان شد جذب جنسیتی و سیاسی افراد بود که با توجه به بوم و شرایط جغرافیایی منطقه نبود، شهرستان چگنی منطقه کوهستانی است که باید این شرایط را در استخدام‌ها در نظر بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی جهاد کشاورزی شهرستان چگنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • خسارت ۱۳ میلیارد تومانی سیل در شهرستان فیروزه
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد