Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@20:42:51 GMT

نگاهی به تحرکات جریان‌‎های سیاسی در گچساران

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۶۳۶۸

نگاهی به تحرکات جریان‌‎های سیاسی در گچساران

باید به این نکته هم توجه داشت که تاکنون حدود 40 کاندیدا از جریانات سیاسی مختلف جهت حضور در انتخابات میان‌دوره‌ای 1400گچساران و باشت به نوعی عرض اندام کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس؛ مدتی پس از رد اعتبارنامه "تاجگردون" در مجلس یازدهم، باز هم فضای شهرستان های گچساران و باشت به سمت و سوی سیاسی شدن و انتخابات تمایل یافته و به تبع نیز کاندیداهای انتخابات میان دوره ای فعالیت های خود را آغاز کرده اند، اگرچه این روزها محتوای بیشتر سایت های خبری و فضای مجازی در این دو شهرستان در ارتباط با اخبار و تحلیل هایی پیرامون انتخابات میان دوره ای مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه جلوتر می رویم حال و هوای انتخابات در حوزه انتخابیه گچساران و باشت بیشتر نمود پیدا می کند و در روزهای آینده نیز اخبار بیشتری از تحرکات کاندیداها و جریان های سیاسی برای انتخابات میان دوره ای مجلس خواهیم شنید، بنابراین کاندیداها و جریان های سیاسی مختلف از هم اکنون برنامه ریزی های خود را شروع کرده اند.

در جریان اصولگرایی تاکنون کاندیداهای مطرحی اعلام آمادگی کرده اند و حتی فعالیت های خود را آغاز کرده اند. "سید قدرت الله حسینی" و "علی مراد جعفری" کاندیداهای مطرحی هستند که تاکنون از این جریان به طور رسمی برای انتخابات میان دوره ای مجلس اعلام حضور کرده اند اگرچه احتمال حضور افراد دیگری از این جریان سیاسی در انتخابات همچون اردلان زینل زاده و... وجود دارد.

 سید قدرت الله حسینی در انتخابات اسفند 98 موفق به کسب ۲۱ هزار رای شد و در انتخابات پیش رو در غیاب "غلامرضا تاجگردون" سعی در جذب حداکثری آرای باوی ها را دارد، هرچند وی رقیبی جدی از این منطقه به نام "عبدالرحیم رحیمی" و یا شاید "ساسان تاجگردون" را خواهد داشت که در این صورت امکان تهدید آرای حسینی در این منطقه نیز وجود دارد، اگرچه حسینی به بخشی از آرای بویراحمد گرمسیر نیز امیدوار است.

"علی مراد جعفری" هم دیگر کاندیدای مطرح جریان اصولگرایی برای انتخابات میان دوره ای است که از منطقه بویراحمد گرمسیر اعلام حضور کرده است، جعفری پس از دو دوره غیبت حالا قصد کاندیداتوری انتخابات را دارد و چشم به آرای منطقه بویراحمد گرمسیر دوخته است، البته این احتمال ضعیف هم وجود دارد که اردلان زینل زاده در صحنه حضور یابد و رقیبی برای جعفری در بویراحمد گرمسیر باشد اگرچه برخی ها معتقدند احتمال ائتلاف جعفری و زینل زاده در انتخابات آینده بیشتر می رود.

جدای از این موارد "جعفری" مدتی است که فعالیت های خود را برای انتخابات میان دوره ای به طور جدی آغاز کرده و در مصاحبه ای با رسانه هم گفته است که تا آخر در صحنه می ماند و قصد کناره گیری به نفع هیچ کاندیدایی را هم نخواهد داشت، بنابراین در جریان اصولگرایی بدون شک  افراد بیشتری نیز وارد صحنه انتخابات خواهند شد که باید به این نکته هم توجه داشت که تاکنون حدود 40 کاندیدا از جریانات سیاسی مختلف جهت حضور در انتخابات میان دوره ای 1400گچساران و باشت به نوعی عرض اندام کرده اند.

اما در جریان اصلاح طلبی این دو شهرستان وضعیت کمی متفاوت بوده و هنوز بر سر کاندیدای مورد نظرشان به نتیجه نرسیده اند، اگرچه این جریان سیاسی تاکنون جلسات مختلفی را برای انتخابات میان دوره ای 1400برگزار کرده اند.

بنابراین از عبدالرحیم رحیمی، ساسان تاجگردون، سید ظهیر الدین پورالحسینی، هادی زارع پور و ایوب مقیمی به عنوان کاندیداهای احتمالی جریان اصلاح طلبی در انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت یاد می شود که در این میان کاندیداتوری رحیمی و ساسان تاجگردون نسبت به سایر کاندیداها محتمل تر به نظر می رسد.

برخی ها معتقدند گزینه اصلی اصلاح طلبان همان "ساسان تاجگردون" خواهد بود که در صورتی که وی گزینه نهایی این جریان باشد در منطقه باوی رقابت سختی با سید "قدرت الله حسینی" خواهند داشت و انتخابات گچساران و باشت نیز با چالش جدیدی روبرو خواهد شد.

با این اوصاف نیز نمی توان از انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت حرف به میان آورد اما به نقش مهم و تاثیرگزار قشقایی ها در انتخابات اشاره نکرد. هرچند قشقایی ها با گام های خاموش برای انتخابات میان دوره ای 1400گچساران و باشت خیز برداشته اند،در حالی که بسیاری از کارشناسان حوزه سیاسی در منطقه معتقدند که قشقایی ها در انتخابات آینده نقش تعیین کننده دارند.

بنابراین در بین قشقایی ها "علی فولادی وندا" و"زهره فولادی وندا" به نوعی اعلام کاندیداتوری کرده اند، اگرچه این روزها چهره اول قشقایی ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حول محور "یوسف باقری" می چرخد، خبرها حکایت از این موضوع دارد که باقری به جد قصد ورود به انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت را دارد و به احتمال فراوان همان گزینه اصلی قشقایی ها در این دوره خواهد بود،که با فراهم شدن شرایطی می توان از وی به عنوان برگ برنده انتخابات 1400نیز نام برد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای انتخابات میان دوره ای بویراحمد گرمسیر گچساران و باشت قشقایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد