Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@17:56:36 GMT

قیمت جهانی طلا در 12 مهر 99

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۶۵۴۴

قیمت جهانی طلا در 12 مهر 99

به گزارش افکارنیوز،

در معاملات پرنوسان روز جمعه  قیمت طلا  با اندکی کاهش به آستانه 1900 دلار رسید، اما به دلیل افزایش ریسک ناشی از ابتلای ترامپ به کرونا قیمت فلز زرد در مسیر بزرگترین رشد هفتگی 8 هفته اخیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر  اونس طلا  در پایان معاملات روز جمعه با 0.32 درصد کاهش به 1899 دلار و 84 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قیمت طلا در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.45 درصد کاهش به 1907 دلار و 60 سنت رسید. در این هفته قیمت طلا 2.2 درصد رشد داشت که بیشترین رشد هفتگی از اوایل ماه اوت تاکنون بود.

باب هابرکورن تحلیلگر موسسه آر جی او در این باره گفت: «در فاصله یک ماه مانده تا انتخابات آمریکا، پیش بینی وضعیت و نتیجه انتخابات بسیار دشاور شده است. بنابراین با توجه به فضای عدم قطعیت شکل گرفته سرمایه گذاران به سمت بازارهای امن حرکت کرده اند.»

پس از آنکه ترامپ در توئیتر اعلام کرد که وی و همسرش به کرونا مبتلا شده اند، شاخص ها در بورس وال استریت شاهد کاهش بود و قیمت طلا به بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسید. اما کاخ سفید بعدا به شهروندان آمریکایی اطمینان داد که از انجام امور ناتوان نیست.

عامل دیگری که موجب کاهش شاخص ها در بازارهای بورس بود، گزارش ضعیف از روند ترمیم بازار کار آمریکا در آستانه انتخابات سوم نوامبر بود.

تاوی وونگ تحلیلگر بازار فلزات گرانبها گفت: «در کوتاه مدت قیمت طلا احتمالا نوسان محدودی خواهد داشت. بازار منتظر تعطیلات آخر هفته می ماند تا ببیند چه خبرهای جدیدی منتر می شود.»

تحلیلگران همچنین گوشه چشمی نیز به مذاکرات مربوط به بسته محرک مالی جدیدی دارند که میان کاخ سفید و کنگره آمریکا در حال مذاکره است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیمت طلا اونس طلا بورس اونس طلا بورس قیمت طلا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات