Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:27:28 GMT

تجمل‌گرایی موجب آسیب‌های روانی در انسان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۷۳۵۵

تجمل‌گرایی موجب آسیب‌های روانی در انسان می‌شود

محمدرضا اسدی یونسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منبع شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها بازخوردها و مقایسه‌های اجتماعی و خودمشاهده‌گری است که بازخوردهای اجتماعی یعنی قضاوت دیگران نسبت به ما، مقایسه اجتماعی یعنی مقایسه خود با دیگران که ممکن است با فردی دارای  توان اقتصادی بالاتر یا پایین‌تر از ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: افرادی که خود را با افرادی که در جایگاه بالاتری به لحاظ اقتصادی یا اجتماعی از خودشان هستند مقایسه می‌کنند احساس رضایت از زندگی خود ندارند چون در هر جایگاهی افرادی با توان اقتصادی بهتر از ما وجود دارند لذا این موضوع موجب ایجاد غم و افسردگی در زندگی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند گفت: تجمل‌گرایی مصداق مقایسه خود با بالاتر است، اگر انسان‌ها از درون احساس کامل بودن داشته باشند گرفتار تجمل‌گرایی نمی‌شوند اما آدم‌هایی که سعی دارند با عوامل بیرونی احساس بزرگی کنند از درون تهی هستند و گرفتار تجمل‌گرایی می‌شوند.

اسدی یونسی افزود: تجمل‌گرایی مشغول شدن به دنیاست و دور شدن از معنویات هم از عوامل تجمل‌گرایی است و موجب افسردگی، اضطراب و ناامیدی و حرص و طمع در انسان می‌شود و آرامش را از زندگی دور می‌کند.

وی اظهار داشت: ما انسان‌ها جنبه‌های مختلف داریم که اگر به مقوله تعادل در زندگی توجه داشته باشیم از آفت تجمل‌گرایی دور می‌شویم و ناامیدی و افسردگی ناشی از تجمل‌گرایی نیز رفع می‌شود.

برچسب‌ها بیرجند آسیب پذیری خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند آسیب پذیری خراسان جنوبی بیرجند آسیب پذیری خراسان جنوبی اخبار کنکور تجمل گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید