Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:54:50 GMT

میانگین سن فوت مبتلایان به کرونا ۶۹ سال است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۷۴۳۳

میانگین سن فوت مبتلایان به کرونا ۶۹ سال است

ابوالفضل آفریده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: براساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا نیمه اول شهریور سال ۹۹، ۵ هزار و ۷۵۹ نفر برآورد شده که از این تعداد، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل تامین اجتماعی بوده‌اند.

وی با بیان این که ۲۶ نفر از پرسنل تامین اجتماعی نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند ابتلا به بیماری و همچنین بستری در مراکز بهداشت و درمان افزایش یافته و روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان در سراسر کشور در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بستری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل درمان مستقیم تامین اجتماعی پیش از این در گفت وگو با ایرنا از بستری و ترخیص روزانه ۱۵۰ نفر در مراکز بهداشت ودرمان خبر داده و گفته بود: میانگین اقامت این بیماران برابر با ۵.۱۸ درصد است.

وی همچنین در خصوص روند مرگ ومیر این بیماران یادآور شد: بیش از ۷۷ درصد از مرگ ومیر بیماران مبتلا به کرونا مربوط به سالمندان بالای ۶۰ سال است که ۵۷ درصد را مردان و ۴۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

پزشکی از راه دور

آفریده در رابطه با خدمات غیرحضوری بخش درمان تامین اجتماعی نیز گفت: اکنون براساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه طرح پزشکی از راه دور نوشته اما به مرحله اجرا نرسیده است که باید تا دو ماه آینده عملیاتی شود.

وی افزود: تجویز دارو در بازه‌های زمانی بلندمدت برای بیماران زمینه‌ای و همچنین تحویل دارو در در منازل در برخی استان‌ها نیز به عنوان خدمات غیرحضوری بخش درمان با هدف حفظ سلامتی بیماران و عدم مراجعه به بیمارستان انجام پذیرفته است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا بهداشت و سلامت سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری