Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بازار امروز شاخص کل بورس با 42 هزار و 719 واحد صعود در ارتفاع یک میلیون و 546 هزار و 146 واحد قرار گرفت و خروج پول توسط حقیقی‌ها پس از یک ماه متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام دومین هفته مهر ماه را با تعادل و افزایش تقاضا در همراه با فشار فروش اما مثبت و افزایش رنک شبز در تابلوی تالار شیشه‌ای آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار سرمایه از روز 19 مرداد ماه امسال روند نزولی در پیش گرفت و این روند در ادامه به ریزش تبدیل شد. قیمت اکثر سهام شرکت‌ها در این مدت با به طور متوسط افتی در حدود 50 درصد را ثبت کردند. کارشناسان پیش بینی می‌کنند  روزهای سبز بازار سرمایه تا پایان مهر ماه بیشتر خواهد شد و شاخص دو باره به محدود 2 میلیون واحد برسد.

بازار سهام امروز و در نخستین روز هفته با افزایش تقاضا و کاهش عرضه آغاز به کار کرد به طوری که اکثر سهم‌ها با افزایش تقاضا آغاز بکار کردند، البته ارزش و حجم معاملات تغییر چندانی نداشت که علت آن هم عقب نشینی فروشندگان بود؛ البته اتفاق دیگری که در جریان معاملات امروز تالار شیشه‌ای رقم خورد، توقف خروج پول توصسط حقیقی‌ها بود.

براساس این گزارش، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 42 هزار و 719 واحدی به ایستگاه یک میلیون و 546 هزار و 146 واحدی رسید. شاخص هم وزن هم با رشد 3105 واحد، عدد 400 هزار و 679 واحد را ثبت کرد.

ارزش کل معاملات بورس در روز جاری با تغییر مالکیت 6 میلیارد و 992 میلیون سهم و اوراق در یک میلیون و 361 هزار معامله به 6993 میلیارد تومان رسید.

در نخستن روز هفته بیش از 8 میلیارد و 917 میلیون هم و اوراق مالی به ارزش 10 هزار و 834 میلیارد تومان دادوستد شد.

ارزش معاملات خرد سهام در حدود 8761 میلیارد تومان بود. امروز همچنین خروج پول توسط حقیقی‌ها پس از مدت‌خا از بازار سرمایه متوقف شد و در مقابل بیش از 673 میلیارد تومان وارد بازار شد.

شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گوهر، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایشگاه نفت اصفهان و سرمایه گذاری غدیر در رشد شاخص بیشترین نقش را داشتند.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، ملی صنایع مس ایران و بانک صادرات نمادهای پر بیننده بورس بودند..

بانک صادرات با 896.1 میلیون سهم، سرمایه گذاری ایران خودرو با 780.6 میلیون سهم، توسعه و عمران امید با 585.5 میلیون سهم، سایپا با 341.3 میلیون سهم و بانک ملت با 310.4 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشتند.      

شاخص کل فرابورس ایران هم با افزایش 278 واحدی به ارتفاع 17 هزار و 954 واحد رسید. 

معامله گران امروز در فرابورس بیش از یک میلیارد و 925 میلیون سهم و اوراق مالی را در 588 هزار نوبت و به ارزش 3841 میلیارد تومان معامله کردند.

شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان، سنگ گوهر زمین و ذوب آهن اصفهان با بیشترین اثر مثبت را در رشد شاخص فرابورس اثرگذار بودند و در مقابل سرمایه گذاری صبا تامین با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شد.

نمادهای بانک دی، ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاری صبا تامین، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی  پر بیننده امروز فرابورس بودند.

     انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان بازار سرمایه سرمایه گذاری میلیون سهم خروج پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت