Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@01:17:28 GMT

قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۸۲۸۰

قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی اعلام شد

به گزارش فارس، مصوبه شورای اقتصاد درباره قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی در سال زراعی 1400-1399 توسط محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

در متن این مصوبه آمده است:‌ شورای اقتصاد در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۶/۲۴ درخواست شماره ۲۰/۱۰۰۷۸ مورخ ۱۳۹۹/۴/۳۰ آن وزارت در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ را به استناد ماده (۳۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، بررسی و به شرح زیر تصویب نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1- قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به شرح جدول ذیل تعیین می شود.

تبصره: قیمت ارقام مختلف برنج بر حسب درصد شکستگی دانه توسط وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین می گردد. خرید تضمینی برنج توسط سازمان مسئول خرید، منحصر به استان های گیلان و مازندران خواهد بود.

۲- سازمان برنامه و بودجه کشور با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و رعایت قوانین و مقررات مربوط، در مورد سازمان های مسئول خرید، محدوده زمانی خریده نحوه تامین تنخواه، چگونگی ضمانت و بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز و محل تامین زیان احتمالی خرید موضوع این تصویب نامه، تصمیمات لازم را اتخاذ و بر نحوه اجرای أنها نظارت می نماید تبصره: هزینه های تبعی بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و پس از بررسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ می شود.

۳- میزان افت سن گندم و جدول قیمت دانه های روغنی بر حسب أفت و رطوبت با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی تعیین می شود 

۴- جدول خرید تضمینی گندم و گندم دوروم برحسب أفت مفید و غیر مفید برای سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بر اساس محاسبه و پیشنهاد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تفاهم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ می شود.

۵- در راستای بندهای فته و در ماده (۳۵) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۶) ماده (۶) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است در برنامه ریزی تولید محصولات کشاورزی و انجام خریدادهای تضمینی، ضمن در نظر گرفتن شرایط بازار، الگوی کشت بهینه ملی- منطقه ای را رعایت کند. همچنین به منظور کاهش بار مالی دولت برای تامین نقدینگی و هزینه تبعی خرید تضمینی، حداکثر ظرف مدت دو ماه از ابلاغ این تصویب نامه، تمهیدات لازم را جهت اجرایی نمودن مفاد بند (الف) ماده (۳۲) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده (۳۳) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی فراهم نمایند

۶- به منظور بهبود شرایط کیفی خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم، رعایت کامل استانداردهای مربوط ضروری است

۷- وزارت جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به برنامه ریزی جهت توسعه قراردادهای کشت بین تولید کنندگاندانه های روغنی و صنایع مرتبط اقدام نمایند. همچنین افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر قند و دانه های روغنی از طریق بهبود بهره‌وری صنایع مربوط و اتخاذ سیاست‌های تجاری و قیمتی مناسب نباید سبب ایجاد بار مالی برای دولت گردد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 علیرضا رزم حسینی پرسپولیس بندر دیلم خرید تضمینی محصولات زراعی شورای اقتصاد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 علیرضا رزم حسینی پرسپولیس بندر دیلم قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی سازمان برنامه و بودجه کشور وزارت جهاد کشاورزی سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید