Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@23:16:47 GMT

آغاز پذیرش زائران عمره از یک ماه دیگر در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۸۴۲۸

ساعت24-دولت سعودی قصد دارد از یک ماه دیگر به تدریج پذیرش زائران حج عمره را پس از هشت ماه تعلیق از سر بگیرد.

با گذشت هشت ماه از توقف پذیرش زائران در مکه و مدینه به علت شیوع ویروس کرونا، دولت سعودی تصمیم گرفته است از فردا (یکشنبه) ورود عمره‌گزاران داخلی و از یک ماه دیگر عمره‌گزاران خارجی را همراه با اعمال محدودیت‌هایی آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه ایلاف، در گام اول قرار است شش هزار نفر بتوانند برای ادای عمره وارد عربستان شوند.

«محمد بنتن» وزیر حج و عمره عربستان سعودی دراین باره به شبکه الاخباریه گفت که در مرحله اول ادای عمره در یک چارچوب زمانی مشخص و کوتاه خواهد بود و عمره‌گزاران نیز در قالب گروههای کوچک وارد مسجدالحرام خواهند شد.

در این راستا قرار است که از ۱۸ اکتبر تعداد عمره گزاران عربستانی به ۱۵ هزار نفر برسد و ۴۰ هزار تن نیز بتوانند در مسجد الحرام نماز بخوانند. پس از آن از ابتدای ماه نوامبر که زوار خارجی نیز اجازه ورود به مکه را می‌‌یابند، تعداد زوار در مجموع به ۲۰ هزار تن می‌رسد و ۶۰ هزار نفر هم در مسجد الحرام نماز می‌خوانند.

وزارت کشور عربستان نیز مدعی شده است که این تصمیم در پی اصرار بسیاری از مسلمانان در داخل و خارج عربستان برای ادای عمره گرفته شده است.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای اولین بار در تاریخ ورود حاجیان خارجی به عربستان برای ادای فریضه حج ممنوع شود و صرفا ۱۰ هزار نفر حجم تمتع را از میان ساکنان عربستانی انجام دادند. در حالی که سال گذشته ۲.۵ میلیون نفر در حج شرکت کرده بودند.

ویروس کرونا تا کنون ۳۵۵ هزار نفر را در عربستان آلوده کرده و ۴۷۰۰ تن دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سعودی تا سال گذشته طبق آمار رسمی سالانه ۱۲ میلیارد دلار درآمد از حج و گردشگری دینی داشته است و طبق چشم‌انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان دولت سعودی باید تا آن زمان بتواند ۳۰ میلیون نفر را برای عمره و حج پذیرش کند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عمره گزاران دولت سعودی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران