Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسؤول نظامی استان دیالی عراق امروز (شنبه) از هلاکت شش داعشی در بزرگترین و شدیدترین حملات هوایی و عملیات‌های امنیتی از سال ۲۰۰۶ در مرزهای دیالی و صلاح‌الدین خبر داد. همچنین ۲۶ داعشی در استان نینوا بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، محمد ابراهیم ضیفان، فرمانده حشد عشایر عراق و رئیس سابق شورای منطقه العظیم در گفتگو با خبرگزاری شفق نیوز عراق اظهار کرد: جنگنده‌ها حملاتی کوبنده و شدید علیه پایگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های داعش در حدود ۱۵ تا ۲۰ روستا در مرزهای استان صلاح الدین با دیالی انجام دادند که به کشته شده شش تروریست و انهدام ۱۷ پایگاه داعش منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهینن ضیفان گفت: نیروهای مبارزه با تروریسم در عملیات پاکسازی مناطق اطراف صلاح الدین که نتایج بزرگ و بی‌سابقه‌ای را از سال ۲۰۰۶ تا الان رقم زد، شرکت کردند، هدف از این عملیات تامین امنیت مرزهای دیالی (منطقه العظیم) و یگان‌های امنیتی در برابر حملات مستمر تروریست‌ها بود که روستاهای منطقه العظیم را تهدید می‌کردند و نیز هدف از این عملیات، متوقف کردن تحرکات داعشی‌ها و جلوگیری از آغاز هرگونه حملات جدید از اهداف این عملیات بود.

مسؤولان دیالی تاکید دارند، منبع ۹۰ درصد از حملاتی که به این استان می‌شود، استان صلاح‌الدین است، چراکه ده‌ها روستای خالی از سکنه در مرزهای این دو استان وجود دارد که به پناهگاه و نقاط آغاز حملات داعشی‌ها تبدیل شده‌ است.

مرکز رسانه امنیتی عراق نیز امروز با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت ۲۶ داعشی در استان نینوا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: طبق اطلاعات، تیپ‌های دستگاه امنیت ملی در استان نینوا با ایجاد کمین‌ها و رصد تحرکات و تعقیب گروهک‌های داعشی موفق شدند ۲۶ تروریست را با حکم‌های بازداشت قضایی در مناطق مختلف استان بازداشت کنند.

طبق بیانیه یاد شده، بیشتر افراد بازداشت شده برای مرکزی موسوم به "دیوان سربازان" کار می‌کردند و سه تن از آنها نیز برای دو "دیوان بهداشت و ساخت و تمرین" داعش کار می‌کردند، که همگی آنها به مشارکت در عملیات‌های تروریستی و نیز حمله به دستگاه‌های امنیتی در طول عملیات آزادسازی اعتراف کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش عراق صلاح الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی جدید در غرب یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO)، لندن امروز دوشنبه از وقوع یک حادثه امنیتی در فاصله ۵۴ مایل دریایی در غرب یمن خبر داد.

بر اساس اعلام الجزیره، اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا خبر داد: یک افسر شرکت امنیتی اعلام کرد که یک کشتی در ۵۴ مایل دریایی المخا در غرب یمن آسیب دیده است.

افسر امنیتی شرکت از آسیب دیدن کشتی خبر داد و افزود: به خدمه آسیبی نرسیده است و کشتی به مسیر خود به سوی بند بعدی در حرکت است.

ادامه دارد ....

کد خبر 6092498

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ