Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از واحدهای کسب و کار آسیب دیدند و چه بسا کارگرانی که از کار بیکار شدند و این گونه معیشت بسیاری از اقشار کم درآمد جامعه همچون کارگران دست خوش شیوع این ویروس مهلک و همه‌گیر شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این قاعده مستثنی نبود و هر حوزه‌ای از رهگذر شیوع ویروس و بیماری کرونا آسیب دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروانه نیک‌مرام مدیرکل کار استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به تسهیلات ارائه شده کرونایی در استان اظهار کرد: تاکنون 16 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که این تسهیلات با نرخ 12 درصد به ازای هر کارگر که در واحدهای آسیب دیده مشغول به کار هستند به میزان 12 تا 16 میلیون تومان است.

وی با اشاره به این که سهم استان از تسهیلات کرونایی 225 میلیارد تومان است افزود: تسهیلات پرداختی در استان تاکنون به تعداد 2005 نفر بوده و در قالب 672 فقره پرونده بوده که رانندگان تاکسی آسیب دیده از کرونا نیز که در سامانه تشکیل پرونده داده و پرونده آن‌ها بررسی گردید به میزان هر نفر 6 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

نیک‌مرام با بیان اینکه این تسهیلات در چند فاز پرداخت می‌شود افزود: مهلت ثبت‌نام در سامانه کارا برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات تا پایان مهرماه است.

نیک‌مرام در ادامه هم گریزی به پرداخت تسهیلات روستایی در کهگیلویه و بویراحمد زد و گفت: سهم استان از تسهیلات روستایی بیش از 400 میلیارد تومان بوده که 302 میلیارد تومان آن پرداخت شده یعنی 77 درصد سهم استان و تسهیلات با نرخ 6 درصد بوده است.

وی با بیان این که این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بوده است افزود: در راستای اثربخش بودن این تسهیلات در زمینه ایجاد اشتغال و تولید، کمیته نظارتی اعم از ناظر عالی سازمان برنامه و بودجه و همچنین ناظران ما همه طرح‌ها را یک بار مورد نظارت قرار داده‌اند.

نیک مرام در ادامه با بیان این که جامعه هدف این اداره‌‌کل بسیار گسترده بوده و کار دشوار و طاقت فرسایی همراه با همکاران خود داریم و ویروس کرونا و آسیب‌های آن نیز بر جامعه کارگری و کارفرمایان مزید بر علت بوده است افزود: خوشبختانه از سوی دیگر آرای ما در دیوان هم کمتر نقض شده است.

انتهای پیام/82009

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات یاسوج کهگیلویه و بویراحمد نیک مرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد