Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@14:43:35 GMT

عرق کاسنی چه خواصی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۸۶۹۶

عرق کاسنی چه خواصی دارد؟

کاسنی گیاهی است که فواید سلامتی زیادی دارد. این موارد شامل توانایی آن برای کاهش مشکلات گوارشی و معده ، کاهش درد ورم مفاصل، جلوگیری از عفونت های باکتریایی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی است. همچنین یک آرام بخش طبیعی است که می تواند با سنگ کلیه مبارزه کند و باعث کاهش وزن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: کاسنی، گیاهی با گل‌های آبی است که بیشتر در فصل بهار رشد می‌کند و در هوای مرطوب نیز رشد آن دوچندان می‌شود . عرق کاسنی از گیاه کاسنی بدست می آید.




طبع عرق کاسنی سرد است و می تواند هنگام گرم شدن دمای بدن را متعادل کند.

هرچه عرق کاسنی تلخ تر باشد فواید عرق کاسنی بیشتر است و در التیام امراض کبدی موثرتر است.

 

طریقه مصرف عرق کاسنی :

بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است. عرق کاسنی را با آب در دمای معمولی و به صورت ناشتا بنوشید تا سبب افزایش دریافت مواد مغذی از گیاه کاسنی شود.

 

فواید عرق کاسنی :

 

 

عرق کاسنی و کبد:

کاسنی مسئول درمان کبد است و کاسنی با تأثیرات آن بر روی کبد باعث دفع صفرا در بدن می شود و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند، به همین دلیل مسکنی تاثیرگذار برای تب محسوب می‌شود.

 

عرق کاسنی و پوست:

بسیاری از جوش های صورت ، به خاطر گرمی یا خون کثیف ایجاد می شود که منشأ همه این پدیده ها ، "کبد" است. بنابراین ، کبد باید از خون کثیف و غلیظ پاک شود. وقتی کبد تمیز می شود ، صورت پاک و بدون لکه و جوش می شود. برخی دیگر از جوش‌ها با به هم ریختن تنظیم هورمونی بدن ایجاد می‌گردند. کبد وظیفه تنظیم هورمون‌ها را در بدن به عهده دارد که با اختلال عملکرد کبد مشکلات بسیاری از جمله اختلال هورمونی به وجود می‌آید. عرق کاسنی با دفع صفرا از بدن و بهبود عملکرد کبد، زمینه را برای تنظیم هورمون‌ها و نابودی جوش‌های ناشی از آن فراهم می‌کند.

 

عرق کاسنی و یبوست:

کاسنی همچنین فیبر دارد و این خاصیت روده را تحریک می کند، یبوست را از بین می برد و به کنترل شرایط کمک می کند

 

عرق کاسنی و سرطان :

عصاره کاسنی رشد تومورهای سرطانی را کاهش می دهد، گزارش های اخیر حاکی است که شهد موجود در کاسنی از کیفیت بالایی برخوردار است که اجازه رشد تومورها را نمی دهد و خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. پلی فنولهای کاسنی اثرات مثبتی در جلوگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان پستان و سرطان روده دارند .

 

عرق کاسنی و رفع نفخ و چربی شکم :

ریشه کاسنی خاصیت ضد نفخ داشته و خاصیت چربی سوزی عرق کاسنی موجب رفع چربی ها بخصوص چربی دور شکم می شود.


 

عرق کاسنی و درد مفاصل :

یکی از درمان‌های سنتی و طبیعی آرتروز، مصرف عرق کاسنی است. این گیاه به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی می‌تواند موجب کاهش دردهای مفصلی و استخوانی شود. افرادی که دچار دردهای مفصلی و استخوانی هستند، با مصرف کاسنی به طور قابل ملاحظه‌ای دردشان کاهش خواهد یافت.

 

خواص عرق کاسنی برای مردان :


عرق کاسنی باعث تنظیم هورمون‌ ها ،کروکوزوم ها و افزایش قدرت باروری می شود که در مردان با افزایش حجم اسپرم میل جنسی را هم افزایش می دهد.

 

عرق کاسنی و تصفیه خون :

عصاره و عرق کاسنی در تصفیه خون و بهبود جریان خون رسانی موثر می باشد.

 

عرق کاسنی و تقویت معده و اشتها :

    ازآخرین مقالات پزشکی زودتراز همه مطلع شو

    سم زدایی بدن از مواد مخدر، سیگار و الکل

تقویت معده و جلوگیری از ناراحتی آن و نیز خاصیت اشتها آوری یکی دیگر از خواص عرق است  که این مسائل می تواند نقش بزرگی در دوران بارداری بر مادر باردار داشته باشد چرا که یکی از مشکلات مادران باردار ، کمبود اشتها و مشکلات معده می باشد. کاسنی ، التهاب معده را از بین برده، اسید کلریدریک معده را تحریک کرده و اشتها را زیاد می کند.

 

مضرات عرق کاسنی :

علاوه بر فواید عرق کاسنی، این ماده مضراتی نیز دارد. مصرف بلندمدت فرآورده‌های کاسنی، موجب تخریب عروق شبکیه می‌شود، علاوه بر این مصرف طولانی مدت فرآورده‌های کاسنی موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود.

و با توجه به این که مصرف فرآورده های کاسنی موجب انقباض عضلات رحمی می‌شود، مصرف بیش از حد عرق کاسنی در بارداری احتمال زایمان زودرس را تقویت می‌کند.

 


 

عرق کاسنی و شاتره :

شربت کاسنی و شاتره حاوی ویتامین‌های A، E، C، K، گروه ویتامین‌های B، سدیم، پتاسیم، قند، آهن، پلی فنول، کولین، منیزیم، منگنز، فیبر، منیزیم، اسید آمینه تریپتوپان، فولیک، کلسیم، اسید سیتریک، کربوهیدارت و پروتئین است. این شربت برای افراد گرما زده و افرادی که تب صفراوی یعنی مزاج گرم و خشک مفید است؛ قند، فشار و چربی خون را کنترل کرده و برای پاکسازی کبد بسیار مفید است.

 

مواد لازم برای شربت کاسنی شاتره :

عرق شاتره، عرق کاسنی: هر کدام یک لیتر

گلاب: نصف لیوان

عرق بیدمشک: نصف لیوان

سکنجبین: یک لیوان

آب لیمو ترش تازه: به مقدار لازم

 

طرز تهیه شربت کاسنی و شاتره :

همه مواد را به غیر از لیمو با هم ترکیب کنید و هنگام خوردن به مقدار دلخواه لیمو ترش به آن اضافه کنید؛ مقدار مناسب برای مصرف روزانه این شربت سه لیوان است که باید نیم ساعت قبل از غذا یا ۲ ساعت بعد از غذا باشد.

 
برچسب ها: کاسنی ، خواص ، ناطقان ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاسنی خواص ناطقان بیماری عرق کاسنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، اشتیاق ما برای مصرف شیرینی همیشه وجود دارد، اما مصرف شکر طول عمر را کاهش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که همه شکرها بطور یکسان مضر نیستند و شکر سفید تصفیه شده، نوعی است که می‌تواند به طور جدی بر سلامتی تاثیر بگذارد. مهم است مضرات مصرف شکر را بدانید و اینکه چه تاثیر منفی روی بدن دارد.

وضعیت بدن بلافاصله بعد از ترک قند و شکر

بسیاری از افراد میزان مصرف قند خود را بسیار ناچیز می‌دانند در صورتی که مصرف آن‌ها بسیار بیشتر از آنچه است که تصور می‌کنند.

پس از یک ساعت: شکر اعتیاد آور است و واکنش دوپامین را در مرکز مغز، مانند یک دارو فعال می‌کند.

بسته به مقدار شکری که روزانه مصرف می‌کنید، ممکن است تغییرات مختلفی در سطح قند خون، عرق ریختن، لرزش، افسردگی، گرسنگی را تجربه و با مصرف سبزیجات تازه، فیبر، منابع پروتئینی ضد التهاب و چربی‌های سالم با این نشانه‌ها مقابله کنید.

بعد از یک روز: یک روز پس از قطع مصرف شکر شاید برایتان سخت باشد و ممکن است علائمی از جمله سردرد و افت در سطح انرژی را تجربه کنید. اما بدن شروع به التیام می‌کند و شکر میکروارگانیسم‌های مضر، مانند، کاندیدا را تغذیه می‌کند که با رشد بیش از حد می‌تواند سلامت دل و روده را تحت تاثیر قرار دهد.

قطع شکر فرآوری شده به حفظ آن میکرو ارگانیسم‌ها کمک می‌کند.

بعد از یک هفته: وقتی مصرف شکر را برای یک هفته کنار می‌گذارید بدن شما به سرعت شروع به ترمیم و بهبود در سطوح انسولین و واکنش‌های التهابی می‌کند.

ظرف مدت ۷۲ ساعت، از آنجا که سطح انسولین شروع به تثبیت می‌کند، هورمون‌های دیگر (مانند آن‌هایی که در ذخیره سازی چربی دست دارند) نیز به سطوح نرمال باز خواهند گشت که به شفافیت پوست و کاهش پف صورت می‌انجامد.

بعد از یک ماه: افزایش اشتها و وزن و عفونت‌های قارچی و التهاب مفاصل همگی جز مواردی هستند که به دلیل مصرف زیاد شکر ایجاد می‌شود. اما با ترک مصرف شکر شاهد کاهش وزن طبیعی، سلامت شکم و مغز خواهید بود.

بعد از شش ماه: با ترک مصرف شکر حدود شش ماه علاوه بر ثبات قند خون، کاهش وزن به سلامت کلی خواهید رسید و ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و پیری زودرس کاهش می‌یابد.

فواید و اثرات مثبت ترک قند و شکر برای بدن

ترک قند و شکر می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی قلب و بدن بگذارد.

بهبود سطح انرژی: بسیاری از افراد نوشیدنی‌های قندی شیرین، نوشیدنی‌های انرژی زا، و نوشیدنی‌های حاوی شکر را زمانی که احساس می‌کنند به انرژی بیشتری نیاز دارند، می‌نوشند. با این حال، مطالعات نشان داده اند که مصرف قند بیش از حد در بدن می‌تواند باعث اختلال در فعالیت‌های روزمره شود.

مصرف زیاد شکر توانایی بدن را برای حفظ ذخایر انرژی آن تا جایی که ممکن است، مسدود می‌کند پس با ترک این عادت از آسیب‌های این چنینی در امان خواهید بود.

سلامت قلب: طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال انجمن قلب آمریکا، کاهش مصرف شکر نیز خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

محافظت در برابر سرطان: مطالعات متعددی در سراسر جهان نشان داده اند که شکر مواد غذایی سلول‌های سرطانی را تامین می‌کند؛ بنابراین اگر مصرف قند را کاهش دهید یا متوقف کنید، ممکن است به جلوگیری از انواع مختلف سرطان کمک کنید.
علاوه بر این، با ترک مصرف شکر می‌توانید گسترش و تکثیر سلول‌های بدخیم را متوقف سازید.

محافظت از کبد: فروکتوز و گلوکز می‌توانند منجر به تجمع سموم در کبد شوند، مشابه آنچه در زمان نوشیدن بیش از حد الکل رخ می‌دهد.
متخصصان توصیه می‌کنند که سم زدایی کبد بطور متناوب ریسک ابتلا به مشکلات کبد را کاهش می‌دهد.

اگر می‌خواهید کبدتان را پاکسازی کنید بخوانید | راه‌هایی طلایی برای رهایی از کبد چرب

بهبود خواب: مصرف شکر می‌تواند باعث کاهش سطح انرژی شود. هم چنین می‌تواند خواب شما را مختل کند.
افرادی که از مصرف شکر پرهیز می‌کنند به سرعت متوجه می‌شوند که بهتر می‌خوابند.

جوان سازی پوست: مصرف مقدار زیادی شکر می‌تواند با تولید کلاژن و الاستین که دو منبع پروتئین اصلی پوست هستند، اختلال ایجاد کند.
در دراز مدت قند بیش از حد می‌تواند باعث پیری زودرس و دیگر بیماری‌های پوستی شود.

کنترل وزن: غذاهای قندی شامل مقادیر بالایی از چربی ها، کربوهیدرات‌ها و کالری بالا هستند که می‌تواند باعث افزایش وزن شود.
حدف شکر از رژیم غذایی روزانه شما به محدود کردن این مواد کمک می‌کند و رسیدن به یک وزن متعادل و سالم را آسان‌تر می‌سازد.

بهبود هضم: با کاهش مصرف شکر، سیستم گوارشی برای پردازش غذا بهبود می‌یابد. این کار به جلوگیری از یبوست و مشکلات مربوط روده به کمک می‌کند.

احساس رضایت: مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف زیاد شکر باعث مقاومت در برابر لپتین می‌شود، هورمونی که به مغز پیام می‌دهد شما سیر هستید.

سلامت بهتر دندان: باکتری موجود در دهان با مصرف قند رشد می‌کند. خوردن بسیاری از غذاهای شیرین احتمال پوسیدگی دندان و دیگر مشکلات دندانی را افزایش می‌دهد.
با توقف مصرف قند به بهبود سلامت دندان‌ها و لثه کمک کنید.

آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک کد خبر 848694 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد تغذیه

دیگر خبرها

  • ورزش شنا چه خواصی برای جسم و روح دارد؟
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • پیشنهاد‌های مالی وسوسه کننده به شمسایی برای مصرف برنج + فیلم
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟