Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد نوروزی ظهر شنبه در نشست خبری با موضوع بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: طرح توسعه و تحول بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در سال ۷۱ و توسط وزارت مسکن و شهرسازی در جهت وضعیت نابسامان و کمبود چشمگیر خدمات شهری در این منطقه به اجرا درآمد. لذا اساس احیاء بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با تصدی وزارت مسکن و شهرسازی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهد ادامه داد: در جهت اجرای این طرح در سال ۷۱ مکاتباتی از جانب وزارت مسکن و شهرسازی خطاب به مقام معظم رهبری شده است که در آن ضمن اعلام وضعیت نابسامان بافت پیرامون، ایشان فرموده است: «هر اقدامی که به منظور آسایش زوار و میهمانان آستان قدس رضوی انجام گیرد بجا و موجب ثواب و اجر الهی برای اقدام کننده است».

نوروزی همچنین افزود: در سال ۷۸ تفاهم نامه ای در رابطه با توسعه یافت پیرامون حرم مطهر رضوی با تصدی وزارت مسکن و شهرسازی برای بهسازی و نوسازی این منطقه امضا شده اما وزارت مسکن حتی یک ریال در رابطه با طرح توسعه بافت پیرامون حرم هزینه نکرده است، لذا طبق توافقات مقرر شده است اگر پیمانکاری در زمان اجرای طرح تخلفی داشته باشد، هزینه جریمه و فروش تراکم را به حساب طرح و شهرداری واریز کند.

وی در رابطه با ثابت ماندن خود در کمیته نظارتی منطقه ثامن، گفت: پیشنهاد بنده به شورای شهر حضور در منطقه ۱۲ مشهد بود اما به دلیل سابقه اجرایی و همچنین تصدی شهرداری مشهد در سالهای گذشته، در کمیته نظارتی منطقه ثامن مشغول به فعالیت شدم.

نوروزی در ادامه بیان کرد: متاسفانه علیرغم توافقی که انجام شده بود مبنی بر اینکه نباید ساختمان های این منطقه پس از ساخت واگذار شود، برخی از افراد ساختمانها را واگذار کرده و حدود ۲۰۰ سند را از مجموعه خارج کردند.

وی همچنین افزود: در طرح ثامن که با سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم و همچنین مجوز بانک مرکزی اجرا شده، تعداد هزار و ۴۴۲ واحد تولید می‌شود که از این تعداد هزار و پنج واحد تحویل داده شده و مابقی در دست ساخت است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهد با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی حقوق مکتسبه در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی باشد، ورود شهرداری به طرح نوسازی این منطقه را به درخواست وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رقم دقیقی در رابطه با سرمایه‌گذاری و ارزش ساختمان های این منطقه در حال حاضر نمی‌توان اعلام کرد، گفت: متاسفانه افرادی که طرح توسعه بافت پیرامون حرم مطهر رضوی را آغاز کردند از جمله عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن و شهرسازی امروز مدعی هستند که فاجعه عظیمی در این طرح رخ داده، درحالی که خود باید پاسخگو باشند.

کد خبر 5039003

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شورای شهر مشهد شهرداری مشهد وزارت راه و شهرسازی نوسازی بافت فرسوده ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز هفته دفاع مقدس آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی اربعین 99 خطبه های نماز جمعه شهرکرد بافت پیرامون حرم مطهر رضوی وزارت مسکن و شهرسازی سرمایه گذاری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده

آفتاب‌‌نیوز :

 محمد آئینی ظهر امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شورا‌ها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به‌رسمیت شناخته شود و به‌منظور نوسازی واحد‌های مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به‌منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.

آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی و بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقی‌مانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحد‌های مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند