Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@05:54:26 GMT

ساخت پارکینگ ۵۰هکتاری برای قطارهای مترو

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۸۹۶۹

ساخت پارکینگ ۵۰هکتاری برای قطارهای مترو

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام در مورد جزئیات ساخت پایانه آزادگان در خط ۳ متروی تهران گفت:  خط ۳ مترو تهران از بزرگراه آزادگان در جنوب غرب تهران آغاز و با گذر از مراکز مهمی همانند میدان منیریه، میدان راه آهن، خیابان جمهوری، چهارراه و میدان ولیعصر (عج)، خیابان شهید بهشتی، چهار راه قصر، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه شهید بابایی و میدان نوبنیاد به طول ۳۴ کیلومتر و ۲۴ ایستگاه به شهرک قائم در شمال شرق تهران منتهی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر خط ۳ با ظرفیت ۲۰ رام قطار و سرفاصله زمانی ۶ دقیقه در حال بهره‌برداری است، اظهار کرد: در این خط به دلیل نداشتن فضای مناسب برای پارکینگ، امکان کاهش سرعت و سرفاصله حرکتی به کمتر از ۷ دقیقه میسر نیست، در حالی که  لازمه کاهش سرفاصله حرکتی قطارها به ۳ دقیقه در این خط، فراهم کردن امکان تزریق ناوگان، افزایش تعداد جابجایی مسافر و نیز سهولت در سرویس و نگهداری ناوگان، مکانی برای بازدید و پارک قطارها است.

امام ادامه داد: برهمین اساس در مطالعات صورت گرفته یک دپو، یک پایانه و نیز یک پارکینگ در جنوب غربی خط ۳ و در محل تقاطع بزرگراه آزادگان و آیت‌الله سعیدی با ظرفیت ۴۸ رام پارکینگ اصلی و ۱۰ رام پارکینگ اضافی (جمعا ۵۸ رام قطار) و همچنین یک پارکینگ در شمال خط ۳ برای کاهش سرفاصله حرکتی در این خط به ۳ دقیقه در نظر گرفته‌شده و مقرر است با توسعه آن امکان انجام تعمیرات اساسی نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن موارد فوق و نیز اتصال خط ۳ متروی تهران به خط حومه‌ای اسلامشهر در آینده، اهمیت ساخت پایانه آزادگان دوچندان شده به‌گونه‌ای که می‌توان گفت مهم‌ترین پایانه موجود در شبکه متروی تهران خواهد بود، گفت: مناقصه انجام‌شده برای طراحی و ساخت این پایانه، اولین مناقصه «طرح و اجرای پایانه» (EPC) در کشور است که با مشارکت ۶ شرکت طراحی‌شده و عملیاتی می‌شود.

امام گفت: پایانه آزادگان در منطقه ۱۸ و در انتهای جنوبی خط ۳ قرارگرفته و جهت اجرای آن تقریبا به ۴۹ هکتار زمین نیاز است که حدود ۲۵ هکتار از این مقدار تملک شده و تملک مقدار باقیمانده از طریق رایزنی با منطقه ۱۸ شهرداری تهران در دستور کار است.

به گفته مدیرعامل مترو، از سوی دیگر به دلیل همجواری پارکینگ با بیمارستان کودکان حکیم در منطقه ۱۸ و بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک ساخت یک ایستگاه در کنار بیمارستان کودکان حکیم نیز در نظر گرفته‌شده است. در این صورت بعد از ایستگاه آزادگان که آخرین ایستگاه خط ۳ است، یک ایستگاه دیگر اضافه به این خط می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه در قالب ۳ فاز در نظر گرفته‌شده که به ترتیب شامل پارکینگ، تعمیرگاه، خط تست و خط لوپ است، افزود: همچنین مدت‌زمان اجرای آن ۳ سال است که فاز اول آن تابستان سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد و هزینه ساخت پایانه آزادگان به قیمت روز، معادل ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد از تامین مالی آن از طریق تهاتر و ایجاد مجتمع ایستگاهی صورت می‌گیرد.

امام ادامه داد: با توجه به قرارگیری این پایانه در کنار بزرگراه آزادگان از ظرفیت‌های آن جهت استفاده از تبصره TOD برای تامین هزینه پایانه و توسعه خط استفاده می‌شود که در طراحی و اجرای این پایانه تلاقی از جدیدترین امکانات به کار گرفته‌شده تا امکان خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی را برای بیش از ۱۰۰ سال فراهم کند.

پربیننده ترین امسال ساخت مترو تهران - پردیس آغاز خواهد شد وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت از مرز هشدار هم گذشت درخواست شهروندان از حناچی برای مناسب سازی معابر پایتخت نظارت نکردن شوراها عامل تخلفات شهرداری‌ها عملکرد ضعیف دو رییس جمهور در کمک به حمل و نقل عمومی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مترو متروی تهران توسعه مترو علی امام توسعه خطوط پایانه آزادگان قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت پایانه آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می برند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.

داریوش امانی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله اغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • سایبان خودرو بدون پایه
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟