Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: در سه سال گذشته حدود 370 میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی دریافت شده و توسط ستاد ملی مقابله با گرد و غبار بین دستگاه‌های اجرایی مختلف در راستای مهار کانون‌های گرد و غبار داخلی تخصیص یافته است.

علی‌محمد طهماسبی بیرگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با جلسه روز دوشنبه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با سفرای خارجی که قرار است برگزار شود، اظهار کرد: در سه سال گذشته اقدامات متعددی در داخل در ارتباط با مدیریت، سازگاری و مقابله با پدیده گرد و غبار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین بازه زمانی حدود 370 میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی دریافت شده و توسط ستاد ملی مقابله با گرد و غبار بین دستگاه‌های اجرایی مختلف در راستای اجرای برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توزیع شده است.

وی با بیان این‌که تجربیات پیشین ما کمک شایانی در راستای مهار گرد و غبار داشته، گفت: شناسایی کانون‌های گرد و غبارهای خارجی از دیگر اقدامات ستاد ملی مبارزه با کرونا از دیگر اقدامات ما بوده است.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار ادامه داد: با توجه به بررسی‌هایی که از کشورهای منطقه به‌عنوان کانون‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، متوجه شدیم که حدود 330 میلیون هکتار در اطراف ما مناطق غبارخیز با شدت بسیار زیادتر از کشورمان وجود دارد و ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در صورتی‌که این کانون‌ها مهار نشود اقدامات داخلی بی‌تأثیر خواهد بود.

طهماسبی بیرگانی تصریح کرد: پس از کسب تجربیات داخلی و نقشی که کشور در معاهدات بین‌المللی (مانند کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی) داشته تصمیم گرفته شد تا در اولین گام آن کشورهایی که مناطقشان را شناسایی کرده‌ایم و به‌عنوان مناطق غبارخیز برای کشور ما محسوب می‌شوند و همچنین کشورهایی که در زمینه پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اجرای مهار گرد و غبار اقدام کردند دعوت به‌عمل آوردیم.

وی افزود: علاوه بر سفرای این کشورها، نمایندگان نهادهای بین‌المللی حاضر در کشور همچون نماینده سازمان ملل (UN)، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و ... دعوت به‌عمل آمده تا در یک نشست هم‌اندیشی آمادگی خود را نسبت به تدوین یک برنامه عمل منطقه‌ای برای مدیریت گرد و غباری که بر کشور ما تأثیر می‌گذارد، اعلام کنیم.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در پایان گفت: این نشست هم‌اندیشی با عنوان برنامه مشترک منطقه‌ای کنترل گرد و غبار روز دوشنبه با حضور سفرای خارجی کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، عراق، یمن، نمایندگان سازمان‌های بین‌الملل، مدیران وزارت امور خارجه و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: مهار کانون های گرد و غبار ستاد ملی مقابله با گرد و غبار کانون های گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان خبرداد.
عباس سارانی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: این طرح پیشرفت ۵۴ درصدی داشته و تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۴هزار و۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است