Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:06:38 GMT

عملیات لوله‌گذاری دریایی کیش – بندر آفتاب آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۹۳۹۳

عملیات لوله‌گذاری دریایی کیش – بندر آفتاب آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، عبدالله مهرابی گفت: عملیات لوله‌گذاری یک رشته خط لوله ۳۲ اینچ دریایی به طول ۱۶ کیلومتر از جزیره کیش به بندر آفتاب صبح امروز (شنبه، ۱۲ مهرماه) آغاز شد.

وی با یادآوری اجرای بخش نخست این پروژه در مردادماه امسال گفت: پس از تکمیل عملیات کشش لوله دریا از ساحل جزیره کیش (Shore Pulling) به طول ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ کیلومتر، در دومین مرحله عملیات لوله‌گذاری بخش باقیمانده این طرح تا منطقه گرزه (بندر آفتاب) با استقرار شناور لوله‌گذار سی‌مستر متعلق به شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران به‌عنوان پیمانکار این پروژه در نزدیکی ساحل کیش از نخستین ساعات امروز آغاز شد.

سرپرست طرح توسعه میدان گازی کیش پیش‌بینی کرد با تلاش حداکثری گروه اجرایی این طرح در هر دو بخش کارفرما و پیمانکار، عملیات لوله‌گذاری دریایی کیش – بندر آفتاب ظرف ۲۰ روز پایان یابد.

جزیره کیش با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه به خط هفتم سراسری انتقال گاز متصل و امکان ارسال گاز از این خط لوله به نیروگاه‌های گازی کیش فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این خبرگزاری چندی پیش طی گزارشی تفصیلی به بررسی جزییات طرح توسعه میدان گازی کیش با عنوان « میدان گازی کیش قربانی قرارداد IPC / فاجعه حبس ۷ ساله یک منفعت ملی» پرداخت.

کد خبر 5039057

منبع: مهر

کلیدواژه: میدان گازی کیش تولید گاز قیمت گاز انتقال گاز قیمت دلار بازار سهام ویروس کرونا قیمت نفت تولید نفت بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت اقتصاد آمریکا قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی ایالات متحده امریکا عملیات لوله گذاری بندر آفتاب گازی کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد

عملیات احداث طرح زیرگذر روستای پرتردد سرخون ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع 54 نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید کرد و ادامه‌ داد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود، همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می کنیم.

به گزارش تسنیم، این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان بناست ظرف مدت 4 ماه احداث شده و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده