Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، در نشست رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک و جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی که در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، مسعود سلطانی فر با اشاره به تهدیدهایی که از یکسال قبل ورزش کشور را هدف رفته است، اظهار کرد: این فشارها سیاسی بوده تا محدودیت هایی برای ورزش کشور در عرصه بین المللی به وجود آورند که این مسئله با کمک رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آمریکا نه تنها عرصه اقتصادی را بر ما تنگ کرده بلکه در عرصه دیپلماسی عمومی نظیر ورزش هم فشار خود را وارد کرده و باید بدانیم ورزش تاثیر بسیار بالایی بر جامعه دارد و جو روانی یا سرخوردگی ایجاد می کند و دشمن نیز همین موضوع را هدف رفته و قصدش ایجاد نارضایتی عمومی است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برای مقابله با این تهدیدها با وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه ها تعامل داشته ایم، خاطرنشان کرد: در عرصه ورزش از توان دیپلماسی و ظرفیت سفرای خود بسیار بهره برده‌ایم و حتی طی یکسال گذشته چند تهدید را برطرف کرده‌ایم.


سلطانی فر با اشاره به وضعیت سخت مالی به وجود آمده برای ورزش کشور به دلیل قیمت ارز، عنوان کرد: کشورهای میکروسکوپی همسایه ما هزینه های بسیار بالایی کرده اند و بازیکنان خارجی سایر کشورها را به خدمت گرفته اند و فضای رقابت بسیار سخت شده است.

وی با اشاره به افزایش هزینه ها، افزود: به طور مثال هزینه پرواز تیم ملی فوتبال ایران برای انجام دو دیدار دوستانه در سفر به ترکیه و ازبکستان ۱.۵ میلیارد تومان خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است

جواد بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، لازمه ورود ورزشکاران به این عرصه را کسب ورزیدگی فکر و اخلاقی عنوان کرد و افزود: ورزشکاران با کسب این خصیصه، همواره از روحیه و منش پهلوانی و جوانمردی برخوردار خواهند بود.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از ورزشکارانی که بعد از سپری شدن عمر قهرمانی، هنوز به عنوان یک الگو در جامعه مطرح هستند، ابتدا به ساکن در کسب اخلاق موفق بوده‌اند، اظهار کرد: یکی از اقشاری که با منش پهلوانی خود همواره به عنوان الگو در جامعه مطرح‌اند، شهدایی هستند که با برخورداری از این اخلاق و منش، قدم در راهی گذاشتند که پهلوانان نامی ایران زمین اقدام به آن کرده بودند.

این مسؤول با اشاره به اینکه ایران اسلامی با ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در سازمان یونسکو، گامی بلند در اعتلای فرهنگ جهانیان برداشت، ادامه داد: بی‌تردید فرهنگ و منش پهلوانی ریشه در تاریخ و تمدن این سرزمین داشته و ورزشکاران همواره با الگو قرار دادن این منش، در آوردگاه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه هر ایرانی باید در اعتلای این فرهنگ غنی کوشا بوده و این میراث فرهنگی ناملموس را در سطوح جهانی متعالی کند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم ورزشکاران استان زنجان همانند ادوار گذشته، این منش پهلوانی را سرلوحه تلاش خود در مسابقات ورزشی قرار داده و نماینده شایسته‌ای برای ایران اسلامی باشند.

کد خبر 6089145

دیگر خبرها

  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است