Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@08:26:40 GMT

واکنش‌ها به سخنان جنجالی دو امام جمعه درباره حجاب

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۹۵۰۶

واکنش‌ها به سخنان جنجالی دو امام جمعه درباره حجاب

آفتاب‌‌نیوز :

سید‌ یوسف طباطبایی‌نژاد، امام ‌جمعه اصفهان در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان جدیت و قاطعیت در برابر قانون‌شکنان را از الزامات حکومت کردن برشمرد و اظهار داشت: باید با متجاوزان به حقوق مردم برابر با حکم خداوند برخورد کرد و جلوی کسانی که ترسی از قانون‌شکنی ندارند را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ امام ‌جمعه اصفهان به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند.

امام جمعه اصفهان چند سال پیش نیز گفته بود: مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب ‌تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در اظهاراتی مشابه گفت: بدحجابی یک ویروس خطرناک است و باید ناجا زندگی بدحجابان را نا امن کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به وظایف نیروی انتظامی در سطح جامه اذعان داشت: نیروهای انتظامی همواره با دیده بانی دقیق اوضاع را رصد می‌کنند‌ نیروهای انتظامی می‌بایست هم امنیت سطح جامعه را مستمر کرده وهم زندگی آشوبگرانی که نیت شوم در اذهان خود دارند را ناامن کنند.  مبادا ویروس کرونا ما را از سایر ویروس‌ها غافل کند. نیروهای انتظامی زندگی بدحجابان را ناامن کنند چرا که آنها در صدد این هستند که جامعه دینی ما را ناامن کنند. ما نمی توانیم در برابر این گونه مسائل کنار بیاییم و در مقابل جریان‌های فسادزا حساس نباشیم.

امام جمعه بجنورد بی‌حجابی در سطح جامعه را دهن کمی به شهدا و آرمان‌های شهدا دانست و بیان داشت: علاوه بر ورود پلیس و قوه قضاییه به امر مقابله با بی‌حجابی، مردم هم باید به این امر ورود پیدا کنند و آمر به معروف و ناهی از منکر باشند لذا باید در برابر ویروس های غیرکرونایی نیز حساس باشیم.

اظهارات امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی واکنش‌هایی را در پی داشته است.

امام ‌جمعه اصفهان اعلام کند منظورش اسیدپاشی نیست

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات از حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان درباره اظهارات او پیرامون لزوم «ناامن» شدن جامعه برای بدحجابان نوشته است: منظور امام‌جمعه اصفهان از ناامنی چیست و صراحتا اعلام کنند مشمول اسیدپاشی نیست.

در پاییز سال ۱۳۹۳ چهار زن جوان در اصفهان هدف حمله با اسید قرار گرفتند. پرونده قربانیان اسیدپاشی اصفهان سرانجام شفاف و مشخصی نداشت. این پرونده بدون شناسایی و محاکمه و مجازات عاملان اسیدپاشی‌ها، مختومه اعلام شد. در آن زمان نیز انتقادهایی از برخی اظهارات امام جمعه اصفهان مطرح شده بود.

دست از این گفتار و رفتار بردارید آقای امام جمعه!

آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اظهارات امام جمعه اصفهان نوشته است: ندا، سهیلا، مریم و مرضیه و ... هیچ وقت لحظه لحظه‌های پاییز سال ۹۴ را از یاد نمی‌برند. آن‌ها مانند هر روز مشغول رفت و آمد در خیابان های شهر اصفهان بودند و ناگهان مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفتند. اسیدپاش ناگهان ظرفی از اسید بر بدن‌ها و صورت‌ آنها ریخت و فرار کرد. تعداد دخترانی که قربانی اسیدپاشان اصفهانی شدند در بعضی منابع تا ۱۲ نفر هم اعلام شده بود و در نهایت همه آنها موضوع را رسانه‌ای نکردند، اما همان چند نفر باعث شدند که موضوع با پیگیری‌های زنان مجلس دهم تا تعیین اشد مجازات برای اسیدپاشان پیش برود. هر چند پرونده آنها در سال ۹۷ به گونه‌ای که انتظار نمی‌رفت مختومه شد و هیچ وقت اسیدپاش یا اسیدپاشان اصفهانی شناسایی و مجازات نشدند!!

اما این روایت تلخ از کجا آغاز شد؟ موضوع پوشش زنان و مناقشه‌ای که بر سر آن وجود دارد و روزبروز ابعاد وسیع‌تری به خود می‌گیرد، در سال ۹۴ به موضوع سخنان امام جمعه اصفهان در یکی از خطبه‌های نماز جمعه تبدیل شد و او استقاده از چوب تر به تعبیر خودشان، برای تنبیه بدحجابان استفاده کرده بود. در همان مقطع نیز عده‌ای هشدار دادند که این نوع موضع‌گیری از تریبون نماز جمعه ممکن است فضا را برای زنان این شهر ناامن کنند و عده‌ای در خود احساس تکلیف کنند و هر جا تشخیص بدهند که نیروی انتظامی از عهده این کار بر نمی‌آید و چوب ترش اثر ندارد، با روش خود چوب‌های ترشان را بالا ببرند و زنان بدحجاب را طوری بترسانند و ادب کنند که بساط بدحجابی برای همیشه از این شهر و این استان برچیده شود. به فاصله کمی از این سخنرانی فاجعه تلخ اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در شهر اصفهان شروع شد که بعدها روشن شد این حملات اسیدی ریشه خانوادگی نیز نداشته است. به رغم اعتراضات وسیع هیچیک از عاملان حملات اسیدی اصفهان شناسایی نشدند و در نهایت سال ۹۷ نیز اعلام کردند که رسیدگی به این پرونده خاتمه پیدا کرده است.

منصوری افزود" در طول این سالها با اینکه بعضی از این زنان خود به نمادی برای مقابله با خشونت علیه زنان تبدیل شده‌اند، اما خود این مبارزه می‌تواند و باید تصویر روشنی از آسیبهای روحی و جسمی آنها به خود و جامعه باشد. اینکه در طول این سالها با وجود این رنج مداوم لایحه منع خشونت و تامین امنیت زنان هنوز به سرانجامی نرسیده است نیز از معماهایی است که پاسخی برای آن ارائه نمی‌شود. اینکه امام جمعه اصفهان بدون توجه به ابعاد مناقشه‌ای که بر سر پوشش زنان ایران بالا گرفته است، مجددا از ناامن کردن فضا برای به تعبیر خودشان بدحجابان استفاده می‌کند و برای توجیه گفته می‌شود که لابد نیروی انتظامی که بزرگترین و اصلی‌ترین مأموریتش حفاظت از جان انسانها و تامین امنیت شهروندان است، باید این مأموریت را به انجام برساند، ناگفته پیداست که به چه نتایجی ختم خواهد شد.

این فعال زنان نوشته است: کاش این امام جمعه و امام جمعه‌های دیگر و دیگرانی که همچنان در فکر چوب ترند، لااقل گزارش مرکز پژوهش های مجلس را در ارتباط با عملکرد جمهوری اسلامی در ارتباط با پوشش زنان ایران (حجاب اجباری) بخوانند و بپذیرند که این چوب تری که به تصور خودشان می‌تواند بساط بدحجابی زنان ایران را جمع کند، نه تنها نتیجه مورد نظر آنها را تامین نخواهد کرد، بلکه بر مناقشات، خشونت‌ها و تقابل‌ها و شکاف‌های جامعه امروز ایران دامن خواهد زد و طبیعی است بهترین دستمایه برای کسانی است که در جستجوی اهرم فشار جدیدی علیه ایران هستند. بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم؛ راهی جز ترویج اسلام رحمانی در گفتار و عمل باقی نمی‌ماند و اولین گام پذیرش حق انتخاب پوشش برای نیمی از جمعیت کشور است. نتیجه همه راه‌های طی شده در این سالها که ناقض این حق بوده، چیزی جز شکاف و بی‌اعتمادی بین حاکمیت و مردم و نیز دین گریزی به دنبال نداشته است.(گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را بخوانید.) تا دیر نشده دست از این گفتار و رفتار بردارید آقای امام جمعه.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان اسیدپاشی زنان حجاب امام جمعه اصفهان ناامن کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟

برخی رسانه‌ها مدعی توهین به بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی در کتاب درسی سیستم آموزشی در هندوستان شدند.

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

tags # هند سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • ستاره جنجالی به ایران بازنگشت ؛ واکنش سرمربی
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • شکار عکس جنجالی از زن بی‌حجاب در حین سخنرانی رئیسی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم