Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش فروش محصولات ۷۴ شرکت زنجیره معدن و صنایع معدنی در بورس ایران،‌ طی ماه شهریور ۱۳۹۹ با جهش ۹۵درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل (۹۸) همراه شد. همچنین فروش این تعداد شرکت در نیمه نخست امسال، رشد بیش از ۵۰درصدی را تجربه کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، ارزش فروش تولیدات شرکت های این حوزه در شهریور ماه از 26.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3هزار میلیارد تومان عبور کرد. مجموع ارزش فروش این 74 شرکت طی شش ماه نخست سال جاری نیز به رقم بیش از 120هزار میلیارد تومان رسید.

در این میان ایرالکو با 77درصد، ملی مس با رشد 62درصدی، فولاد کاوه کیش با رشد 65درصد، گل گهر با افزایش 59درصد،‌ فولاد کاوه جنوب با افزایش58درصد،‌ فولاد خوزستان با رشد 41درصد و چادرملو با 38درصد به عنوان پیشتازان رشد در شرکت های بزرگ بوده اند. طی این مدت برخی شرکت های خصوصی نیز رشد های سه رقمی را در فروش تجربه کردند.

طی شش ماه ابتدای سال 99، بیشترین سهم فروش (27.3هزار میلیارد تومان) ابتدا به فولاد مبارکه اختصاص داشت. پس از آن ملی مس با 16هزار میلیارد، فولاد خوزستان با 11هزار میلیارد و گل گهر با 10هزار میلیارد تومان سرآمدان فروش در نیمه ابتدای 99 بودند.

ارزش فروش فولاد مبارکه در شهریور نیز به 5500 میلیارد،‌ ملی مس به 4200 میلیارد،‌ گل گهر 2100 میلیارد، فولاد خوزستان 1800میلیارد و ذوب آهن 1500 میلیارد تومان فروش داشتند و به عنوان 5 شرکت بزرگ در فروش معرفی شده اند.

در مجموع 35 درصد کل فروش شرکت های تولیدی بورس تهران مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده که مرتبط با رشد تولیدات این شرکت ها و تقویت بازار و البته رشد دلار است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان ارزش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد