Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:37:53 GMT

توسعه استان قزوین در گرو رونق گردشگری است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۹۷۳۱

توسعه استان قزوین در گرو رونق گردشگری است

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد بعدازظهر شنبه در آئین بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی روستای رزجرد قزوین که به مناسبت هفته گردشگری انجام شد، افزود: گردشگری یکی از هدف گذاری های مهم در سند چشم انداز قزوین به شمار می رود و می تواند عامل مهمی برای رشد و توسعه استان باشد.

وی اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات قابل توجهی برای توسعه زیرساخت های گردشگری در استان قزوین انجام شده است که نمونه آن ایجاد ده ها هتل و اقامت گاه بوم گردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول گفت: یکی از منابع درآمدی روستاها جذب گردشگر است و اقامت گاه های بوم گردی می توانند به شکل مستقیم و غیرمستقیم منجر به توسعه روستاها شوند که این مهم در روستاهای مستعد و دارای جاذبه استان مورد توجه قرار گرفته است.

فرخزاد با بیان اینکه گردشگری در کشور و جهان به دلیل شیوع کرونا با خسارات فراوانی روبرو شده است، اظهار امیدواری کرد با مهار کرونا و همچنین نهادینه شدن فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی این بخش بتواند به رونق بازگردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین نیز گفت: با استقبال خوب سرمایه گذاران بخش گردشگری، به زودی تعداد اقامت گاه های بوم گردی فعال استان به ۳۰ مورد افزایش می یابد.

علیرضا خزائلی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از متقاضیان سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری در روستاهای هدف گردشگری و مستعد در این زمینه دعوت به عمل می آورد.

در این مراسم، اقامتگاه بوم گردی روستای رزجرد با ۲۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها گردشگری استان قزوین اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استان قزوین اقامتگاه بوم گردی گردشگری استان قزوین اقامتگاه بوم گردی اخبار کنکور بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش قدس آنلاین، محمد مشیرپناهی با اشاره به حضور کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: در غرفه استان در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می شود.

وی افزود: مشخصات کلی طرح های کشاورزی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: در بخش صنعت هم ۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری و هشت طرح مهم و پیشران صنعتی و معدنی استان برای معرفی به سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه آماده شده است.

مشیرپناهی تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان در این نمایشگاه را پنج مورد خواند و بیان کرد: افزون بر این، هفت مورد فرصت سرمایه گذاری گردشگری در شهر سنندج که توسط شهرداری این شهر تهیه شده است در چند روز برپایی این نمایشگاه معرفی می شود.

معرفی بیش از۵۰ مورد مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری کردستان در اکسپو

وی یادآور شد: یکی از اقدامات مطلوب در استان که به منظور تسهیل در امر سرمایه گذاری انجام شده تهیه مجوزهای بی‌نام است که از حدود ۲ سال اخیر این مهم آغاز شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان اضافه کرد: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بیش از ۵۰ مورد مجوز بی نام صادر شده برای سرمایه گذاری در استان تهیه و آماده معرفی به هیات های تجاری و سرمایه گذاران است.

مشیرپناهی یادآور شد: افزون بر موارد مذکور، ۱۵ مورد فرصت سرمایه گذاری دارای مطالعات پیش امکان سنجی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تهیه شده است و در این نمایشگاه معرفی می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم