Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@17:04:34 GMT

توقف تولید نفت و گاز نروژ با اعتصاب کارگران

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۹۸۹۶

توقف تولید نفت و گاز نروژ با اعتصاب کارگران

تولید حدود ۳۳۰ هزار بشکه در روز معادل های نفتی معادل ۸ درصد از تولید نفت و گاز نروژ به خاطر اعتصاب کارگران صنعت نفت این کشور متوقف خواهد شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از اویل پرایس، مجمع نفت و گاز نروژ اعلام کرد حدود 330 هزار بشکه در روز معادل های نفتی معادل 8 درصد از تولید نفت و گاز نروژ تحت تاثیر اعتصاب کارگران صنعت نفت این کشور در چهارم اکتبر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مجمع هفته هاست در حال مذاکره با اتحادیه‌های تجاری نماینده کارگران صنعت نفت دریایی این کشور است. مجمع نفت و گاز نروژ و اتحادیه های تجاری بر سر دستمزد سالانه این کارگران اختلاف نظر دارند.

اتحادیه کارگران صنعت و انرژی نروژ، اتحادیه اینداستری انرژی و اتحادیه کارگران انرژی (سیف) که نماینده 85 درصد از کارگران در بخش تولید نفت دریایی هستند به یک توافق در مسائل مالی رسیده‌اند ولی اتحادیه کوچکتر «لدرن» مذاکرات را در سی‌ام سپتامبر متوقف کرد و 43 عضو آن در میدان نفتی بزرگ «ژوهان اسوردراپ» اعتصاب کردند.

اتحادیه لدرن اعلام کرد این اعتصاب را در چهارم اکتبر به حداکثر می‌رساند.

مجمع نفت و گاز روسیه در روز جمعه اعلام کرد به نظر می‌رسد فعالیت در میادین نفتی تحت مدیریت شرکت ایکویینر متوقف خواهد شد.


شش میدان نفتی که اعتصاب در آنها جریان دارد در کل 330 هزار بشکه در روز معادل‌های نفتی تولید می‌کنند، این در حالی است که کل تولید نفت و گاز نروژ از منطقه کانتیننتال شلف حدود 4 میلیون بشکه در روز معادل‌های نفتی است.

مجمع نفت و گاز روسیه اعلام کرد این خطر وجود دارد که 8 درصد از کل تولید نفت از منطقه کانتیننتال شلف با گسترش اعتصاب از بین برود.

نروژ در حال حاضر تولید نفت خام خود را تا پایان سال جاری میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت در ماه‌های مارس و آوریل پایین آورده است. نروژ در تلاش برای حمایت از اقدامات جهانی جهت افزایش قیمت نفت و از بین بردن مازاد عرضه تصمیم گرفته بود تولید نفت خام خود را 250 هزار بشکه در روز در ژوئن کاهش داده و تا پایان 2020، 134 هزار بشکه در روز نفت کمتری تولید کند.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تولید نفت پول نیوز نفت خام نروژ قیمت نفت بشکه در روز معادل های نفتی تولید نفت و گاز نروژ هزار بشکه در روز مجمع نفت و گاز کارگران صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا به نقل از لوموند، اعتصاب بی‌سابقه کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه در روز پنجشنبه، روزی که به گزارش رسانه‌های فرانسوی «روز سیاه» فرودگاه‌های این کشور لقب گرفت و در چند دهه اخیر نیز بی سابقه بود، منجر به لغو صد‌ها پرواز در فرانسه شد.

در پی فراخوان بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه موسوم به «اس. ان. سی. تی. ای» که در اعتراض به تغییرات در خدمات کارمندان و وضعیت دستمزد‌های آنها از اعضای خود خواسته بود روز پنجشنبه دست از کار بکشند، شرکت‌های هواپیمایی مجبور به لغو بیش از نیمی از پرواز‌ها در ۲ فرودگاه اصلی شهر پاریس، یعنی «اورلی» و «رواسی شارل دو گل» شدند و در شهر مارسی در جنوب فرانسه نیز پرواز‌های بسیاری زمینگیر شدند.



سخنگوی این اتحادیه که بیش از ۶۰ درصد کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرانسه را نمایندگی می‌کند، پیش‌تر با بیان اینکه این اتحادیه انتظار دارد اعضای آن با شرکت گسترده در این اعتصاب یک رکورد تاریخی را ثبت کنند، گفته بود: مردم باید انتظار اختلال شدید و تاخیر‌های طولانی در پرواز‌ها را داشته باشند.

آگوستین دورومانه مدیر عامل شرکت اپراتور فرودگاه‌های پاریس (ADP) نیز اعلام کرد که تعداد پرواز‌های لغو شده در روز پنجشنبه در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی روز چهارشنبه و پیش از برگزاری این اعتصاب هشدار داده بود که هر روز اعتصاب کارمندان کنترل ترافیک هوایی، باعث خسارت چند ده میلیون یورویی شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های فرانسه خواهد شد.

به نوشته لوموند، سنای فرانسه روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) با تصویب لایحه‌ای به منظور مقابله با اعتصاب‌های بخش حمل و نقل در این کشور اعلام کرد که دولت فرانسه مجاز است هر سال در بازه‌های زمانی به خصوص، اعتصاب‌ها در بخش حمل و نقل را به منظور جلوگیری از بروز اختلال در زمان برگزاری رخداد‌های بزرگ همچون المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع اعلام کند، اما این لایحه هنوز در مجلس سفلای پارلمان فرانسه موسوم به «مجلس ملی» این کشور تصویب نشده تا رسما به قانون تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید