Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تمام فرماندهان دفاع مقدس در ۸ سال جنگ تحمیلی جوان بودند. اینگونه بود که جوانان توانستند خود را نشان دهند و به پیروزی برسند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت الله سیداحمد علم الهدی در دیدار با مجمع جوانان استان خراسان‌ رضوی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما که به پیروزی رسید، جریان انقلاب به دست جوانان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام فرماندهان دفاع مقدس در 8 سال جنگ تحمیلی جوان بودند. اینگونه بود که جوانان توانستند خود را نشان دهند و به پیروزی برسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: علما همیشه در بخش‌های اصلی در کنار جوانان بودند؛ جوانان با احساس مسئولیتشان وارد میدان عمل شدند و با وجود تمام موانع کارشان را انجام دادند همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: مانع رشد جوانان نشوید. وقتی جوان کار را به دست بگیرد، زمان و خلاقیت بیشتری برای مدیریت دارد. مثل شما جوانان عزیز که با تشکیل مجمع جوانان احساس مسئولیت کردید و وارد میدان عمل شدید.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: قطعا زمانی که جوان وارد میدان مسئولیت و مدیریت شود رشد بسیار سریع‌تر صورت خواهد گرفت. مسئله  اصلی آن است که جوان خودش وارد عرصه اجتماعی و سیاسی شود؛ وقتی جوان توان و مهارت خودش را نشان دهد قطعا در بخش‌های مختلف از او استفاده می‌شود.

قدردانی آیت‌الله علم‌الهدی از شهرداری مشهد/ مسئولان دغدغه‌های حاشیه‌ شهر را دریابندانتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از تحریف تاریخ برای توجیه مذاکره با آمریکا/ همه عمر امام حسن (ع) در مبارزه گذشتروایت آیت‌الله علم‌الهدی از سرگذشت حضرت رقیه (ع) در کربلا / دختر 3 ساله‌ای که مامور انقلاب عاشورا بود

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند منظور من از جوان‌گرایی به معنای پیرستیزی نیست بلکه مقصود آن است که نیرو و قوای جوانی در عرصه‌های مختلف وارد و کشور را اداره کند. این درست نیست فردی که بسیار کارآمد است را کنار بگذاریم فقط به این علت که سنش زیاد است. جوان‌گرایی را ابتدا باید خود جوانان باور کنند.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: مجمع شما باید به جوانان خودباوری را تلقین کند تا وارد میدان عمل و مسابقه شوند و رقابت ایجاد کنند.در همه مسائل باید جوانان جلو بیایند و خودشان را نشان دهند؛ ما امروز در میدان عملیاتی فضای بسیار گسترده‌ای داریم که مستلزم حضور جوانان است، کار فقط فضای مدیریتی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در دفاع مقدس جوانانی داشتیم که 48 ساعت غذایی نمی‌خوردند و در حال عملیات بودند و این هنر جوان است.هنر باید در عرصه میدان جهاد شکوفا شود تا نیرو و انگیزه جوانی بیشتر شود. انگیزه و نشاط جامعه دست جوانان است، روند زندگی برای فعالیت جوان باید اصلاح و شما عزیزان به جوانان مهارت بیاموزید و کار برای او ایجاد کنید.

علم‌الهدی با تصریح بر اینکه هنر را در تشکل کارآموزی ایجاد کنید بیان کرد: اگر در مجمع جوانان صرفا هنر را بدون کار به جوان بیاموزید هیچ رشدی در جامعه ایجاد نخواهد شد؛ خانه جوانان باید مرکز فعالیت، کار و تلاش برای جوانان باشد و کارآفرینی کند.

امام جمعه مشهد در پایان بیان کرد: جوان می‌تواند نقطه تحول جامعه باشد؛ اکنون شما عزیزان باید دانش‌آموزان بی‌بضاعت را که به خاطر فقر ترک تحصیل کردند را شناسایی و در کنار تحصیل برای او کار مفید ایجاد کنید. مطلب دیگری که می‌تواند یکی از مهم‌ترین کارهای مجمع جوانان باشد بحث دینداری جوان است، می‌توانید از امکانات دین برای رشد صالح جامعه بیشتر استفاده کنید و انشاالله در کار، تلاش، فعالیت و بهره‌گیری از امکانات دینی الگویی برای جوامع باشید.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی مجمع جوانان وارد میدان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم

ایتنا - نتایج نشان می‌دهد افرادی که زودتر به دنیا می‌آیند، نسبت به افرادی که دیرتر به دنیا می‌آیند، تمایل به پیری زودتر دارند. با این حال، محققان دریافتند که روند به سمت شروع دیرتر پیری در سال‌های اخیر کند شده است.
مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که تصور مردم از «سالمندی» خود پیری است و افراد میانسال و سالمندان معتقدند که سالمندی دیرتر از همسالان دهه‌های قبل شروع می‌شود.
این مطالعه حول این سوال می‌چرخد که "در چه سنی فردی را پیر توصیف می کنید؟"

به گزارش ایتنا، محققان در 22 آوریل در مجله Psychology and Aging گزارش دادند که دهه‌ها پیش، افرادی که در سال 1911 متولد شده بودند، زمانی که این سوال از آنها در سن 65 سالگی پرسیده شد، شروع پیری را در 71 سالگی تعیین کردند.
اما محققان دریافتند افرادی که در سال 1956 متولد شده‌اند، وقتی از سن 65 سالگی پرسیده می شود، شروع پیری را از 74 سالگی شروع می‌دانستند.

مارکوس وتشتاین، محقق و روانشناس دانشگاه هومبولت در برلین گفت:« مشخص نیست که چرا مردم این روزها تاریخ دیرتری را برای شروع سالمندی تعیین می‌کنند. امید به زندگی افزایش یافته است، که ممکن است به شروع دیرتر سالمندی کمک کند. همچنین برخی از جنبه‌های سلامتی در طول زمان بهبود یافته‌اند، به طوری که افراد در سن خاصی که در گذشته پیر محسوب می‌شدند، امروزه دیگر مسن تلقی نمی‌شوند.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از 14000 شرکت‌کننده در مطالعه پیری آلمان را بررسی کردند که شامل افرادی است که بین سال‌های 1911 تا 1974 در آنجا متولد شده‌اند. شرکت‌کنندگان در طول 25 سال هشت بار به نظرسنجی‌ها پاسخ دادند و یک سوال به طور خاص سنی را مطرح کرد که در آن فردی می‌توان پیر در نظر گرفت.

 
نتایج نشان می‌دهد افرادی که زودتر به دنیا می‌آیند، نسبت به افرادی که دیرتر به دنیا می‌آیند، تمایل به پیری زودتر دارند. با این حال، محققان دریافتند که روند به سمت شروع دیرتر پیری در سال‌های اخیر کند شده است.

وتشتاین خاطرنشان کرد: «روند به تعویق انداختن سالمندی خطی نیست و ممکن است لزوماً در آینده ادامه پیدا نکند.»
این مطالعه همچنین در نظر گرفت که چگونه درک افراد از سالمندی با افزایش سن تغییر می‌کند. محققان دریافتند با افزایش سن، افراد تمایل داشتند تا شروع سالمندی را دورتر تصور کنند.

در سن 64 سالگی، میانگین شرکت‌کننده‌ها می‌گویند که سن از حدود 75 سالگی شروع شده است. اما در سن 74 سالگی، آنها می‌گویند که سن به 77 سالگی نزدیک‌تر شده است. نتایج نشان می دهد که به طور متوسط شروع درک سالمندی به ازای هر چهار تا پنج سال پیری واقعی حدود یک سال افزایش می یابد.

وتشتاین گفت:« معلوم نیست که روند به تعویق انداختن سالمندی تا چه اندازه منعکس‌کننده گرایش به دیدگاه‌های مثبت‌تر در مورد افراد مسن‌تر و پیری است، یا بهتر بگوییم برعکس - شاید شروع سالمندی به تعویق افتاده است زیرا افراد، سالخوردگی را حالتی نامطلوب می‌دانند.»

جنسیت و وضعیت سلامتی نیز به نظر می‌رسد که تصور فرد از سالمندی را شکل می‌دهد. زنان به طور متوسط دو سال دیرتر از مردان شروع به سالمندی می‌کنند که این تفاوت در طول زمان افزایش یافته است.

نتایج نشان می‌دهد، افرادی که احساس تنهایی بیشتری می‌کنند یا از سلامتی بدتری برخوردارند، تمایل دارند بگویند پیری زودتر از افرادی که احساس تنهایی کمتری دارند و سلامت بهتری دارند، آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی