Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: امیر احمد رضا پوردستان رئیس مرکز راهبردی مطالعات ارتش در بازدید از دستاوردهای وزارت دفاع در نمایشگاه دفاع مقدس، گفت: کشورهای بیگانه پس از پیروزی انقلاب گمان می‌کردند با خروجشان از کشور، دست نیاز ایران جلوی ابرقدرت‌ها باز خواهد ماند و رادارها، هواپیماها و تجهیزاتی که راهبریش با آنها بود، بلا استفاده خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان تدبیر نورانی امام (ره) مبنی بر خودکفایی و خود اتکایی و نشر لایه به لایه این فرمان گرانسنگ توسط فرمانده معظم کل قوا، افزود: در همان آغاز جنگ وزارت دفاع با توجه به تخصص و قابلیت‌های فنی جوانان خود مسیر خود کفایی را پیش گرفتند و پس از این سازمان ارتش و نیروی هوایی پای کار آمدند و در نهایت نیروهای مسلح توجه به ظرفیت‌های درونی را در وجود خود نهادینه کردند.

رئیس مرکز راهبردی مطالعات ارتش با بیان اینکه وزارت دفاع آغازگر مسیر خود کفایی در نیروهای مسلح شد و در واقع بارقه امید این امر مهم ابتدا در وزارت دفاع جرقه و سپس در نیروهای مسلح شعله ور شد، اظهار داشت: در جنگ ۸ ساله با رژیم بعث تمامی کریدورهای تجاری و اقتصادی ایران توسط نظام سلطه بسته بود و ما برای تأمین قطعات و تجهیزات خود با موانع متعددی روبرو بودیم.

امیر پوردستان با بیان اینکه وزارت دفاع در دوران دفاع مقدس با تولید انواع مهمات، سلاح، گلوله اجازه نداد جنگ حالت توقف به خود بگیرد، گفت: اقدامات وزارت دفاع و نقش بی بدیل این سازمان مکتبی در دوران دفاع مقدس یکی از مهمترین مؤلفه‌های مقاومت و پیروزی ایران در جنگ بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: نیروهای مسلح امیر پوردستان نیروهای مسلح وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تلفات نظامی ارتش اوکراین در محورهای مختلف نبرد با روسیه ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ارتش اوکراین در درگیری های ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۰ تلفات نظامی خود را در محور دونتسک (DPR) از دست داد.

بنا به این گزارش، گروه جنگی یوگ، وابسته به ارتش روسیه یک حمله ارتش اوکراین را در نزدیکی شهرک نولسکویه دونتسک دفع کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در این محور ارتش اوکراین دو خودروی زرهی و ۶ خودرو دیگر خود را از دست داد.

بنا به این گزارش، در درگیری میان نیروهای یگان وستوک روسیه و ارتش اوکراین، تلفات دشمن به ۱۰۵ نیروی نظامی رسید.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای واحد مرکزی ارتش روسیه ۸ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کرد. در این محور اوکراین حدود ۴۱۵ نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6089227

دیگر خبرها

  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد