Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@19:32:01 GMT

انتشار ۴۰ عنوان کتاب صوتی ویژه دفاع مقدس در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۰۲۱۲

انتشار ۴۰ عنوان کتاب صوتی ویژه دفاع مقدس در سمنان

سرهنگ محمدحسن سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ۴۰ عنوان کتاب صوتی ویژه دفاع مقدس در استان سمنان تدوین و منتشر شده است.

او با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در حوزه دفاع مقدس به‌عنوان اسناد تاریخی مستندسازی شده است و این کار ادامه دارد، افزود: ۲۰۰ هزار برگ از اسناد مکتوب دوران دفاع مقدس در استان سمنان جمع‌آوری شده و در حال نگهداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: نهضت جمع‌آوری اسناد دوران جنگ تحمیلی در استان سمنان همچنان ادامه دارد و تلاش می‌شود تا تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس نیز به نسل جوان و نوجوان امروز آموزش داده شود.

سلامی با بیان اینکه جلد نخست دانشنامه استانی دفاع مقدس امسال رونمایی خواهد شد، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس و بازدیدهای مجازی گروه‌های هدف از پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان قبل از شیوع ویروس کرونا به‌خوبی ادامه داشت و بعد از پایان آن نیز از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود امسال هفت هزار دانش‌آموز استان سمنان بازدید حضوری از پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان داشته باشند و تلاش می‌شود تا این بازدیدها از طریق شبکه شاد به‌صورت مجازی صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در هیأت‌های ورزشی استان سمنان نیز تنظیم شده بود که با همراهی تشکل‌های مردمی، جوانان، ورزشکاران و مسؤولان این حوزه اجرایی شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در راستای مخابره پیغام فتح سال‌های جنگ، برنامه‌های مختلفی در استان سمنان اجرا شد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس سمنان کتاب جنگ تحمیلی دفاع مقدس استان سمنان استان سمنان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند

همشهری آنلاین: در این روزهای حساس و به یادماندنی که تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های مختلف به ویژه دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه، توجه رسانه‌ها و مردم جهان را به خود جلب کرده، بازخوانی برخی وقایع مشابه در تاریخ خالی از لطف نیست. بی‌گمان این صحنه‌ها در طول سال‌ها فعالیت ضدصهیونیستی آزادیخواهان جهان کم‌نظیر است، اما نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که در طول هشتاد سال جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین، با اوج‌گیری این جنایت‌ها اعتراضات جهانی به ویژه دانشجویی هم در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است. در یکی از این اسناد که در گنجینه اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی نگهداری می‌شود گزارشی از ساواک در مهر ماه سال ۱۳۴۹ به چشم می‌خورد. در این سند به اجتماع دانشجویان ایرانی، امریکایی و عربی در حمایت از فلسطین در دانشگاه کلمبیا پرداخته شده است.

متن این سند بدین شرح است:

« روز جمعه ۴۹/۷/۲۲ ساعت ۷ بعدازظهر دانشجویان ایرانی، دانشجویان آمریکایی، دانشجویان عرب که در حدود پانصد نفر می‌شدند در سالن نمایش دانشگاه کلمبیا اجتماع کردند. این اجتماع فقط بخاطر پشتیبانی از فلسطین تشکیل شده بود و دانشجویان ایرانی شرکت‌کننده عبارت بودند از ۱-حسن حلبیان ۲-علی‌اکبر زارعیان ۳-علی‌اصغر زارعیان ۴-دکتر محمدعلی خوانساری ۵-مجید سیادت ۶-دخی شعشعانی ۷-کیومرث ثابتیان ۸-فریدون دانش ۹-احمد شایگان ۱۱-هادی کیلک ۱۲-حسین زادنیا. ابتدا چند دانشجوی امریکایی سخنرانی کردند و بعدا احمد شایگان بزبان انگلیسی سخنرانی نمود. ضمنا در موقع سخنرانی یکی از دانشجویان آمریکایی گاز اشک‌آور پخش شد که تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان مجبور بترک سالن شدند. نظریه نمایندگی. صحت خبر تائید میشود.»

کد خبر 849193 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو دفاع - بسیج دانشجویی خبر ویژه ایران و فلسطین فلسطین

دیگر خبرها

  • دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند
  • سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • تصاویری از مستندات جدید خبرگزاری قوه قضائیه درباره نیکا شاکرمی
  • انتشار مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • انتشار تصاویر و مستندات جدید از مرگ نیکا شاکرمی | رد قاطع ادعای تجاوز | ماجرای ادعای رها شدن جسد در اتوبان یادگار امام (ره) چیست؟!
  • بدرود آقای پل استر
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر