Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر پوردستان با بیان اینکه وزارت دفاع آغازگر مسیر خودکفایی در نیروهای مسلح شد، گفت: در جنگ ۸ساله با رژیم بعث تمامی کریدورهای تجاری و اقتصادی ایران توسط نظام سلطه بسته بود و ما برای تامین قطعات و تجهیزات خود با موانع متعددی روبرو بودیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع،  احمدرضا پوردستان در بازدید از دستاوردهای وزارت دفاع در نمایشگاه دفاع مقدس اظهارداشت: کشورهای بیگانه پس از پیروزی انقلاب گمان می‌کردند با خروجشان از کشور، دست نیاز ایران جلوی ابرقدرت‌ها باز خواهد ماند و راداراها، هواپیماها و تجهیزاتی که راهبریش با آنها بود، بلااستفاده خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز راهبردی مطالعات ارتش با بیان تدبیر نورانی امام راحل مبنی بر خودکفایی و خود اتکایی و نشر لایه به لایه این فرمان گرانسنگ توسط  فرمانده معظم کل قوا افزود: در همان آغاز جنگ وزارت دفاع با توجه به تخصص و قابلیت‌های فنی جوانان خود مسیر خودکفایی را پیش گرفتند و پس از این سازمان ارتش و نیروی هوایی پای کار آمدند و در نهایت نیروهای مسلح توجه به ظرفیت‌های درونی را در وجود خود نهادینه کردند.

پوردستان با بیان اینکه وزارت دفاع آغازگر مسیر خودکفایی در نیروهای مسلح شد و در واقع بارقه امید این امر مهم ابتدا در وزارت دفاع جرقه و سپس در نیروهای مسلح شعله‌ور شد، خاطرنشان کرد: در جنگ ۸ساله با رژیم بعث تمامی کریدورهای تجاری و اقتصادی ایران توسط نظام سلطه بسته بود و ما برای تامین قطعات و تجهیزات خود با موانع متعددی روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در دوران دفاع مقدس با تولید انواع مهمات، سلاح، گلوله اجازه نداد جنگ حالت توقف به خود بگیرد، یادآور شد: اقدامات وزارت دفاع و نقش بی‌بدیل این سازمان مکتبی در دوران دفاع مقدس یکی از مهمترین مولفه‌های مقاومت و پیروزی ایران در جنگ بود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیر سرتیپ پوردستان امیر پوردستان پوردستان نیروهای مسلح مسیر خودکفایی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد