Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو، امروز در تحلیلی نوشت: "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، با نادیده گرفتن اقدامات پیشگیرانه، بالاخره به ویروس کرونا مبتلا شد که این مسئله زندگی او، تنها یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده (سوم نوامبر/13 آبان ماه) را به طور قابل توجهی پیچیده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، اینبار ویروس کرونا در مبارزات انتخاباتی آمریکا مداخله کرده و دونالد ترامپ و همسرش "ملانیا" را آلوده کرد.

رئیس کاخ سفید که از نظر سنی در معرض خطر است، مجبور به قرنطینه بوده و حضور وی در تجمع‌های انتخاباتی برای مدت نامعلومی به تعویق می‌افتد. سرنوشت دور دوم مناظره وی با "جو بایدن"، نامزد حزب دموکرات نیز مشخص نیست. این مناظره که برای 15 اکتبر برنامه ریزی شده بود ممکن است لغو شود یا بصورت آنلاین انجام گیرد. در هر صورت، این سناریو به نفع جو بایدن خواهد بود که از فرصت تقویت بیشتر مواضع خویش در مبارزات انتخاباتی برخوردار شده است.

بدین ترتیب، "سورپرایز ماه اکتبر" - که به طور سنتی از رویدادهای مهم قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است، اینبار ابتلای دونالد ترامپ به کرونا بود که می تواند نتیجه مبارزات انتخاباتی را تحت تأثیر قرار دهد.

لازم به یادآوری است که دونالد ترامپ از نظر هر آنچه مربوط به بیماری همه گیر کووید-19 است، یکی از بدبین ترین افراد در بین رهبران جهانی بشمار می‌رود. همین روز پنجشنبه، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر تأکید کرده بود که پایان همه گیری ویروس کرونا در ایالات متحده نزدیک است. البته کارشناسان پزشکی با این دیدگاه وی کاملاً مخالفت کرده بودند.

در حالی‌که فقط یک ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، سئوالات زیادی درباره چگونگی پیشرفت مبارزات وجود دارد. بلافاصله پس از انتشار خبر آزمایش مثبت دونالد ترامپ، کاخ سفید وقایع برنامه ریزی شده برای روز جمعه، از جمله شرکت وی در تجمع طرفدارانش در ایالت فلوریدا را لغو کرد. اکنون سفرهای دونالد ترامپ به ویسکانسین، پنسیلوانیا و نوادا نیز احتمالا، لغو یا به تعویق خواهد افتاد.

اگر ترامپ، حداقل برای مدت دو هفته در قرنطینه بماند، دور دوم مناظره با جو بایدن لغو یا به تعویق می‌افتد و این مسئله برای رقیب دموکرات وی می تواند یک امتیاز باشد.

بیماری همه گیر در حال حاضر به طور قابل توجهی روند رقابت انتخاباتی را تغییر داده و این فرصت را از دونالد ترامپ گرفته است که مدام در مورد موضوعات مرسوم مورد علاقه خود - در مورد مهاجرت و رشد سریع اقتصادی که قبل از بحران ویروس کرونا در ایالات متحده وجود داشت و غیره، صحبت کند.

اطلاعات اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی آمریکا نشان می دهد: اگر در سال‌های 2017، 2018 و 2019، رشد اقتصاد آمریکا به ترتیب 2.3، 3 و 2.2 درصد بود، در سه ماهه دوم سال 2020 (از ماه آوریل تا پایان ژوئن) تولید ناخالص داخلی واقعی این کشور 30 درصد کاهش یافت.

اکنون ، حتی موضوع ناآرامی‌ها که جمهوری خواهان در اواخر ماه آگوست، کنگره خود را تقریباً به طور کامل به آن اختصاص دادند و آقای ترامپ می توانست در ماه مانده به انتخابات، بر روی آن تمرکز کند، ممکن است در پس زمینه ابتلای وی به کرونا محو شود.

دیدگاه کارشناسان روس درباره وضعیت کنونی در مبارزات انتخاباتی آمریکا

"پاول شاریکوف" رئیس مرکز تحقیقات کاربردی در موسسه آمریکا و کانادای آکادمی علوم روسیه معتقد است، دوره‌های باقی مانده از مناظرات ریاست جمهوری همچنان برگزار می‌شود، ولی به احتمال زیاد به صورت آنلاین خواهد بود. این مسئله توسط کمیسیون انتخابات فدرال ایالات متحده با مشورت ستادهای انتخاباتی نامزدها تصمیم گیری می شود.

این کارشناس در عین حال یادآور شد که به دلیل بیماری دونالد ترامپ، توجه بیشتر به مناظرات تلویزیونی نامزدهای پست معاون ریاست جمهوری- مایکل پنس، جمهوری خواه و کامالا هریس، نماینده حزب دموکرات معطوف خواهد شد. و در اینجاست که خانم هریس می تواند خود را ثابت کند. او انرژی بیشتری دارد و جامعه آمریکا به او توجه بیشتری دارد.

البته، پاول شاریکوف مطمئن است که اخبار مربوط به بیماری دونالد ترامپ تأثیر چشمگیری در رده بندی نامزدهای پست ریاست جمهوری نخواهد داشت.

"دیمیتری سوسلوف" معاون مرکز مطالعات اروپایی و بین المللی در مدرسه عالی اقتصاد مسکو نیز بر این عقیده است که به احتمال زیاد، رتبه بندی فعلی نامزدها بدون تغییر خواهد ماند، ولی دونالد ترامپ فرصت خود برای رسیدن به رقیب دموکرات خود را از دست داده است.

این کارشناس گفت: «مناظرات به همراه با تجمع‌ها، آخرین تیر ترکش ترامپ در طول این مبارزات انتخاباتی بود. حضور شخصی وی در کمپین‌های انتخاباتی اهمیت زیادی داشت، چرا که او به خوبی می داند که چگونه جمعیت را به شور آورد، ولی این کار از صفحه تلویزیون، برایش میسر نیست. ترامپ بصورت آنلاین قادر به حمله، قطع سخنان و ایجاد عدم تعادل در گفتگوها نیست. بنابراین، شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات که قبلاً اندک بود، اکنون حتی بیشتر از آن بعید شده است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ انتخابات آمریکا کرونا مبارزات انتخاباتی ایالات متحده دونالد ترامپ ریاست جمهوری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش فارس به نقل از پولتیکو، رابرت اف. کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم. ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود.

کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است.

دموکرات‌ها نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت.

با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است.

هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند.

کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو